    From: "tibam" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna na operacje...
    Date: Sun, 22 Sep 2013 20:35:33 +0200

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    <przede wszystkim zastanówcie się, czy nie da sie tego zrobic za granicą
    <na koszt NFZ.
    ,<Bardzo duzo ludzi robi tak, ze bierze kartę ubezpieczenia i jedzie na
    <zabieg do niemiec, uzasadniajac to tym, ze w polsce w rozsadnym czasie
    <zrobic sie zabiegu nie da.
    <W kazdym razie jakies papiery ze szybciej niz za 10 lat sie nie da wezcie.

    Z zagranicą to dużo kombinowania chyba ale popytamy.
    Co do potwierdzenia 10lat - będziemy pisać pismo do NFZtu czy nie da się
    tego w jakiś sposób przyspieszyć - choćby z racji wieku, stanu zdrowia.

    <Jesli codzi o darowiznę to wyglada to tak.

    <siostra ma prawo dac darowizne nie tylko zonie ale i tobie
    <wcale nie musi wyszczegolniac na co to pojdzie. po prostu daje darowiznę.
    <ty jako druga grupa podatkowa mozesz bez podatku dostac 7 tys
    <zona jako III - 5 tys
    <jak siostra mezata, a pewnie to jej maz jest traktowany oddzielnie
    <wiec od niego po 5 tys kazdy z was

    siostra ojca - dla nas ciocia - nie jest mężata wiec jedna osoba wypada...

    <pozostalą kwota mozna formalnie pozyczyc.
    <pozyczka do 5 tys jest zwolniona wiec nastepne 10 tys mozecie pozczyc
    <potem tylko dokumentujcie splaty

    Jak takie cos ma być udokumentowane???
    Na pewno jakaś umowa i w niej ma być zawarte jak to bede spłacał?

    A na przyklad można zrobić tak ,że ciotka daruje swojemu bratu i jego żonie
    calą kwote a Ci (moi rodzice) darują to mi i mojej zone?
    W obudwu przypadkach byłaby to grupa pierwsza a wiec z wysokim progiem
    Nie wiem czy tak można wiec pytam...

    Ogolnie wiem, że przy takiej kwocie, zapłacenie kilkuset zł podatku to nie
    jest duza kwota jednak czuję sie wyrolowany przez system w polsce i nie chce
    dać mu na tym zarobić. Te kilkastet słoty wole przeznaczyć na jakieś leki,
    rehabilitacje itp...

    <generalnie mowiac duzo wieksze kwoty daje sie przepchanc bez podatku,
    <ale trzeba o tym zaczac myslec zanim sie pieniadze dostanie, a nie po.
    <bo potem jest znacznie trudniej.

    Dlatego właśnie pytam przed - bo miałoby to miejsce po nowym roku.

    Dzieki i informacje
    Pozdrawiam tibam