  • Data: 2013-09-23 23:19:09
    Temat: Re: Darowizna na operacje...
    Od: "tibam" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > <pozostalą kwota mozna formalnie pozyczyc.

    zapomniałbym - w 2011 od tej osoby wziąłem pożyczkę w wysokości 30k zł
    Częściowo spłaciłem ją przelewami a częściowo "do ręki" ale coś tam jeszcze
    zostało do splaty.
    Pożyczka była na mnie - nie na żone. Była na to spisana umowa ale z punktem,
    że deklaruje się ją oddać - bez wyszczegolnień jak i kiedy.

    >to napisz cos wiecej
    >ta siostra mieszka w polsce czy zagranicą?

    Polska

    >Nie budujecie sie przypadkiem?

    Nie buduje, kupiła mieszkanie w zeszłym roku (gotówka), inne wynajmuje

    >jakas inna rodzina chętna pomóc?

    Jest jeszcze jedna rodzina ale raczej dalsza...siostra (z mężem) babci z
    mojej strony

    >w przypadku pozyczki, bedziecie jakos w stanie udokumentowac nie tyle, ze
    >pozyczke spłacacie czy spłaciliscie, ale to ze was na te spłaty stac.

    w obecnej sytuacji raczej nie - jeden pracujący na 3 osoby, kredyt na
    mieszkanie itp raczej nie da rady by udokumentować, że stać nas na spłate

    >Chocby to była pozyczka do oddania nawet za 10 lat?

    Nie mam pojęcia co moze być za 10lat, jak sie potoczy operacja, czy wszystko
    bedzie ok, czy żona znajdzie prace/dostanie rentę...

    >czy wolelibyscie raczej darowizne z podatkiem niz kombinowanie z
    >pozyczkami?

    to chyba byłby lepszy wariant by nie mieszać za bardzo...

    dodam jeszcze, że prawdopodobnie sprzedam jeden samochód (obecnie żonie nie
    jest potrzebny) - wartość około 30kzł
    wiec nie wiem czy jakoś tego nieporozdzielać - wziąć ile można darowizn
    nieopodatkowanych - załóżmy jedna ciotka (moja rodzina-siostra ojca/stara
    panna)+ druga ciotka z mężem (moja, dalsza rodzina - siostra babci) +
    reszta kasa z auta. Potem ewentualnie pożyczać/ otrzymywać darowizny w
    mniejszych kwotach bez wpłaty na konto od wcześniej wymienianych osób - jak
    będzie taka potrzeba. Z drugiej strony nie chciałbym brac od calej
    rodziny...

    tibam