    From: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna na operacje... [OT]
    Date: Mon, 23 Sep 2013 00:22:48 +0200

    news:l1mrc2$k28$1@dont-email.me...

    > Jesli codzi o darowiznę to wyglada to tak.

    Nie chciałbym wprowadzać niepotrzebnego zamieszania, więc
    potraktujcie mój wtręt jako offtop - ale się zastanawiam, co się
    działo, gdy emir Kuwejtu (czy tam inny król Arabii) finansował
    super kosztowne operacje polskich dzieci, wykonywane w USA.
    Pamiętam, że byly takie przypadki. Niech taka operacja kosztuje
    mln USD - czy nasz fiskus nalicza rodzicom dziecka 20% podatku
    od tej kwoty? Wydaje mi się to mocno wątpliwe.

    A może jest jakiś wyjątek dla zabiegów ratującycych życie lub
    ratujących od kalectwa? Ciężko traktować uratowanie zdrowia
    za przychód podatnika, podlegający opodatkowaniu...