    From: "owp" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna od rodziców na mieszkanie
    Date: Sun, 16 Jan 2005 12:28:54 +0100

    > Telefon do US polecam. Od datków powyżej 9000 zł z groszami płaci się
    > podatek od spadku i darowizn. Czyli od tych 20000 dwa lata temu też
    > powinieneś był zapłacić podatek.

    Dzięki za szybką odpowiedź.
    Tamte 20tys jest już załatwione (od razu umowa notarialna o darowiźnie).
    Tylko że jest jakiś limit, gdzie nie trzeba płacić podatku od darowizny
    i/lub pożyczki (na cele mieszkaniowe ?).

    > A, sporządź umowę darowizny na piśmie. Nie będziesz musiał potem
    > kombinować skąd ją wziąźć.

    Czy umowa musi być notarialnie potwierdzona i czy muszę ją zanieść do US
    przed zakupem mieszkania ?
    Gdzieś w google przeczytałem, że trzeba potwierdzić otrzymanie pieniędzy
    wyciągiem z rachunku bankowego.
    Czy będzie jakiś problem w tym, że przelew otrzymałem już parę miesięcy temu
    i na kwotę znacznie większą (pozostałą zwrócę rodzicom - kupiłem ojcu akcje
    PKO z mojego rachunku maklerskiego, gdyż on nie ma)?
    Aha, jeszcze jedno - czy zysk z obrotu pieniędzmi (tej części, która ma być
    darowizną?)staje się moim dochodem, czy powiększa pulę darowizny (no i
    podaku) ?
    Pozdrawiam
    owp