    From: "owp" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna od rodziców na mieszkanie
    Date: Sun, 16 Jan 2005 12:48:44 +0100

    Przy okazji mam jeszcze pytanie.
    Nie zrozumcie mnie źle, nie jestem jakimś cwaniakiem, który chce oszukać
    państwo, ale te pieniądze już tyle razy były opodatkowane, że cholera
    bierze.
    Ale do rzeczy - wiem, że limit darowizny od najbliższych bez podatku to
    9637zł. Czy rodzice liczą się jako jedna osoba (nie mają rozdzielności
    majątkowej), czy mogą podarować kwotę * 2 ? Czy oprócz tej formy darowizny,
    jest jeszcze dodatkowa - na mieszkanie (tak wyczytałem) i czy odnosi się też
    do mojego przypadku - współwłasność mieszkania ?
    No i trzecie pytanie, najbardziej wątpliwe moralnie :)
    Mam 2 braci, czy rodzice mogą darować im te 9637, a oni mi (też są w I
    grupie) ? Kiedyś tam zaś ja im...
    Pozdrawiam
    owp