    From: "owp" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Darowizna od rodziców na mieszkanie
    Date: Tue, 18 Jan 2005 13:16:04 +0100

    > ...masz na myśli "czy działa na wskroś" ? :)
    > Nie widać podstaw.

    Nie wiem co masz na myśli pisząc 'na wskroś'.
    Chodzi mi o to, że zrozumiałem z Twojej wypowiedzi (którą cytowałem z innego
    wątku), że darowizna mieszkaniowa od rodziców i taka sama (kwotowo) od nich
    'niemieszkaniowa' jest... niejasna - czyli może budzić wątpliwości (no chyba
    że chodzi o to, że jest niejasna w wyjaśnianiu odrębności limitów :-))
    Dlatego zastanawiałem się, czy uważasz, że są 2 odrębne limity i mogą być
    wykorzystane przez rodziców oba naraz, czy że są odrębne, ale mieszkaniowy
    powinien być wtedy wykorzystany 'za pomocą' innych ludzi z I grupy (wtedy
    uważałbyś, że mimo odrębności jest jednak generalnie limit na osobę).
    Trochę się to robi zagmatwane, dlatego najłatwiej posłużyć się przykładem z
    rodzicami - czy mogą dać te 2*19xxx ?
    Co do ustawy - mam ją i czytałem 100 razy, po prostu mam wątpliwości, gdyż
    różni ludzie widzą różne rzeczy w tej ustawie...

    > Ech, US spyta za co jest reszta ;)
    > A co jest w "tytule operacji" ?

    Kwota przeznaczona była na zakup akcji, część z niej ma być moją darowizną,
    resztę oddam ojcu (po sprzedaniu akcji). Tytuł - 'Akcje'.

    Pozdrawiam
    owp