  • 31. Data: 2012-01-03 23:07:45
    Temat: Re: Darowizna pieniędzy
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "witek"

    > przy takim kombinowaniu to wam US w pierwszej kolejnosci zarzuci, ze to
    > nie była darowizna od córki, tylko pożyczka, przerobi wam to na pozyczke i
    > dowali podatek, bo przeciez nie zgłosiliscie.

    a jakie są te mityczne podatki od pozyczek,
    może się bardziej to zapłacić i mieć spokój.

    chociaz z drugiej strony tak sobie myślę że zgłaszanie czegokolwiek do US
    to szukanie na siłę problemu. Jak US nic nie wie, to nie ma czego szukać.

    a jak ma już jakiś kwit to choćby z nudów losowo coś tam przeliczą i będzie
    trzeba udowadniać że się nie jest wielbłądem.

    > Może od razu zróbice, z tego pozyczke od córki, wówczas bez problemu
    > bedziecie mogli spłacać jej raty traktując to jako zwrot pożyczki.
    >
    > Dużo bezpieczniej niż przy darowiznach.
    > tylko pamietac o 14 dniowym terminie zgloszenia.!!!!

    no własnie, a ile za to ?

    > i wyjdzie mu z hostorii konta, ze na zycie wydaje 5 zl miesiecznie.

    mieszka z rodzicami,
    to ma płacić podatek od tego że mu matka obiad gotuje i za czynsz nie płaci
    ?

    macso

  • 32. Data: 2012-01-03 23:26:23
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...oiniet.pl> napisał w wiadomości

    > no własnie, a ile za to ?

    Jeśli podniesiesz fakt darowizny dopiero w trakcie postępowania US w Twojej
    sprawie to 20%
    Jak sam się zgłosisz z donosem na siebie to 2% PCC z odsetkami podatkowymi.

    Bogdan

  • 33. Data: 2012-01-04 01:53:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2012 5:07 PM, macso wrote:

    > Użytkownik "witek"

    > a jakie są te mityczne podatki od pozyczek,
    > może się bardziej to zapłacić i mieć spokój.

    zwolnienie, 2% lub 20% w zależnosci od okazji.

    > chociaz z drugiej strony tak sobie myślę że zgłaszanie czegokolwiek do US
    > to szukanie na siłę problemu. Jak US nic nie wie, to nie ma czego szukać.

    chowanie głowy w piasek to najgłupszy z możliwych pomysłów.

    > a jak ma już jakiś kwit to choćby z nudów losowo coś tam przeliczą i
    > będzie trzeba udowadniać że się nie jest wielbłądem.

    j.w.

    > no własnie, a ile za to ?

    zero.

    > mieszka z rodzicami,

    o rodzice go utrzymują?
    a podatek od tego zapłacony?

    > to ma płacić podatek od tego że mu matka obiad gotuje i za czynsz nie
    > płaci ?

    to też się pod podatek kwalifikuje.
    Gotfyd ci tu chetnie wyłoży o wyzszosci przeprowadzania babc przez ulicy
    i mycia okien sąsiadek.

  • 34. Data: 2012-01-04 01:54:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/3/2012 5:26 PM, Bogdan wrote:

    > Użytkownik "macso" <m...@p...oiniet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli podniesiesz fakt darowizny dopiero w trakcie postępowania US w
    > Twojej sprawie to 20%

    dorzuce tylko, ze bez ograniczen czasowych typu 5 lat.
    Rownie dobrze te 20% mozna i za 20 lat zapłacic.

  • 35. Data: 2012-01-04 10:31:27
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "witek" <

    > zwolnienie, 2% lub 20% w zależnosci od okazji.

    w przypadku pożyczki zwolnienie też przysługuje?
    to chyba jak się 100 PLN pożycza

    > chowanie głowy w piasek to najgłupszy z możliwych pomysłów.

    > o rodzice go utrzymują?
    > a podatek od tego zapłacony?

    konkretnie od czego?
    przecież rodzice mają prawny obowiązek utrzymywać dzieci

    chetnie posłucham

    macso

  • 36. Data: 2012-01-04 10:33:26
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Jan 2012 11:31:27 +0100, macso napisał(a):

    > w przypadku pożyczki zwolnienie też przysługuje? to chyba jak się 100
    > PLN pożycza

    Przysługuje. Dla tzw. "zerowej: grupy podatkowej.

  • 37. Data: 2012-01-04 13:28:13
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "jureq" <

    > Przysługuje. Dla tzw. "zerowej: grupy podatkowej.

    w przypadki darowizny to rozumiem, ale pożyczki ?

    macso

  • 38. Data: 2012-01-04 14:41:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/4/2012 4:31 AM, macso wrote:

    > Użytkownik "witek" <

    > w przypadku pożyczki zwolnienie też przysługuje?

    tez

    > to chyba jak się 100 PLN pożycza

    w googlach bardzo łatwo znajdziesz ostawe o podatku od czynnosci
    cywilnoprawnych.

    > konkretnie od czego?
    > przecież rodzice mają prawny obowiązek utrzymywać dzieci

    tylko niesamodzielnych, a na pewno nie takich majacych DG.

  • 39. Data: 2012-01-04 14:43:07
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/4/2012 7:28 AM, macso wrote:

    > Użytkownik "jureq" <

    > w przypadki darowizny to rozumiem, ale pożyczki ?

    ustaw nie trzeba rozumiec

    dyskusja sie toczy juz kilka dni, ale tobie jakos do tej pory nie
    chciało się wziąc googli i znalezc ustawy i ja przeczytac.
    Nie znosze lenistwa.

  • 40. Data: 2012-01-04 18:15:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Jan 2012 08:41:42 -0600, witek napisał(a):

    > w googlach bardzo łatwo znajdziesz ostawe o podatku od czynnosci
    > cywilnoprawnych.

    Tutaj ta jedna nie wystarczy. Trzeba jeszcze od spadków i darowizn.