  • 1. Data: 2011-12-21 21:27:31
    Temat: Przelew od żony- zapłacę podatek?
    Od: blast <j...@o...pl>

    Witam,
    Kilka miesięcy temu wziąłem ślub. Mamy z żoną osobne konta bankowe.
    czy jeśli przeleje ona ze swojego konta na moje pieniądze (>10k PLN), to
    trzeba bedzie zapłacić podatek?
    Dodam że nie mamy rozdzielności majątkowej.

  • 2. Data: 2011-12-21 23:20:51
    Temat: Re: Przelew od żony- zapłacę podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Dec 2011, blast wrote:

    > Witam,
    > Kilka miesięcy temu wziąłem ślub. Mamy z żoną osobne konta bankowe.
    > czy jeśli przeleje ona ze swojego konta na moje pieniądze (>10k PLN), to
    > trzeba bedzie zapłacić podatek?

    Nie ma czegoś takiego, jak "podatek od przelewu".

    Podatki za to są od opisanych w przepisach czynności cywilnoprawnych,
    z których mógł wynikać taki przelew.
    I teraz w zależności od tego, czy to była darowizna, pożyczka,
    zastaw, pokrycie zobowiązań do których jesteś zobowiązany z tytułu
    np. współwłasności, jakaś inna "zobowiązująca" spłata - podatek
    jest albo go nie ma i ma stawkę taką lub inną.

    Jak Twój pracodawca przeleje Ci pieniądze z wypłaty, to też
    nie płaci podatku "z tytułu przelewu", a z tytułu dokonania
    wypłaty wynagrodzenia (a ściślej: pobiera zaliczkę z Twojej
    wypłaty).
    Jak ubezpieczyciel przeleje Ci kwotę odszkodowania za
    uszkodzone auto albo mieszkanie, to nie płaci podatku,
    bo jest zwolnienie w przepisach.
    Tak to działa.
    Musisz odpowiedzieć na pytanie ZA CO (albo "na co")
    są rzeczone pieniądze.

    > Dodam że nie mamy rozdzielności majątkowej.

    Acha.
    No to może mieć znaczenie przy ocenie "zdarzenia" które
    spowodowało przelew.
    "Ale proszę Pana, a z jakiej paki ten przelew był".

    FYI: nie, nie podejmuję się odpowiedzieć czy i jaki podatek
    wyniknie z tego co wykoncypujesz. Zwracam uwagę na
    poważną lukę w rozumowaniu, wyłącznie :D

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-12-21 23:54:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/21/2011 3:27 PM, blast wrote:
> [...]
    > trzeba bedzie zapłacić podatek?
    > Dodam że nie mamy rozdzielności majątkowej.

    To zależy do tego co jest podstawą tego przelewu, czyli dlaczego ona ci
    te pieniądze przelewa no i czyje są te pieniądze.

  • 4. Data: 2011-12-22 05:16:28
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-22 00:54, witek pisze:

    > To zależy do tego co jest podstawą tego przelewu, czyli dlaczego ona ci
    > te pieniądze przelewa no i czyje są te pieniądze.

    Przy czym trzeba zacząć od zbadania ostatniej podniesionej uwagi -
    osobne konto bankowe nie musi oznaczać że są to pieniądze z odrębnego
    majątku męża.

    --
    spp

  • 5. Data: 2011-12-22 06:16:40
    Od: blast <j...@o...pl>

    > To zależy do tego co jest podstawą tego przelewu, czyli dlaczego ona ci
    > te pieniądze przelewa no i czyje są te pieniądze.

    OK, to więcej szczegółów:
    Miała to by być darowizna.
    Pieniądze są jej, zarobione głównie w czasie gdy nie byliśmy jeszcze
    małżeństwem.

  • 6. Data: 2011-12-22 08:15:57
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    W dniu 2011-12-22 07:16, blast pisze:
    > Pieniądze są jej, zarobione głównie w czasie gdy nie byliśmy jeszcze
    > małżeństwem.

    Nierząd nie jest opodatkowany ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2011-12-22 09:16:11
    Od: Paweł Muszyński <"pmuch.nospam"@bolinko.wytnijto.org>

    > OK, to więcej szczegółów:
    > Miała to by być darowizna.
    > Pieniądze są jej, zarobione głównie w czasie gdy nie byliśmy jeszcze
    > małżeństwem.

    Ale teraz są Wasze wspólne :-)

    P.

  • 8. Data: 2011-12-22 09:26:26
    Od: "blast" <jureks77@BEZ___TEGOo2.pl>

    > Ale teraz są Wasze wspólne :-)

    No właśnie tak myślałem, ale wyczytałem gdzieś w sieci, że pieniądze
    zarobione przed ślubem nie wchodzą w skład wspólnoty majątkowej.

  • 9. Data: 2011-12-22 09:57:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (22.12.2011 07:16), blast wrote:

    > OK, to więcej szczegółów:
    > Miała to by być darowizna.
    > Pieniądze są jej, zarobione głównie w czasie gdy nie byliśmy jeszcze
    > małżeństwem.

    Czyli jest to jej majątek odrębny. Z tym, że od samego przelewu ten
    majątek nie przestaje być odrębnym. Po prostu na twoim koncie będzie
    leżeć ileśtam złotych majątku żony.

    Nie wiem czy przypadkiem nie można tu mówić o depozycie nieprawidłowym
    (modny na tej grupie termin przy okazji przelewów).

    p. m.

  • 10. Data: 2011-12-22 10:41:45
    Od: "blast" <jureks77@BEZ___TEGOo2.pl>

    > Nie wiem czy przypadkiem nie można tu mówić o depozycie nieprawidłowym
    > (modny na tej grupie termin przy okazji przelewów).

    A co to znowu za cholerstwo?