  • 41. Data: 2012-01-04 19:54:44
    Temat: Re: Darowizna pieniędzy
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/4/2012 12:15 PM, jureq wrote:

    > Tutaj ta jedna nie wystarczy. Trzeba jeszcze od spadków i darowizn.

    pytanie bylo czy pozyczki tez sa zwolnione i na jakich zasadach

  • 42. Data: 2012-01-05 07:50:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Jan 2012 13:54:44 -0600, witek napisał(a):

    > pytanie bylo czy pozyczki tez sa zwolnione i na jakich zasadach

    Czytałem to już dość dawno. Jeśli dobrze pamiętam to tam są właśnie
    odwołania do SiD.

  • 43. Data: 2012-01-05 07:55:38
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "witek"

    > ustaw nie trzeba rozumiec
    >
    > dyskusja sie toczy juz kilka dni, ale tobie jakos do tej pory nie chciało
    > się wziąc googli i znalezc ustawy i ja przeczytac.
    > Nie znosze lenistwa.

    też nie znoszę lenistwa.
    (wiesz , gdyby każdą ustawę po przeczytaniu można było zrozumieć
    to nie byłoby tej grupy).

    ale jeszcze bardziej nie znoszę takich jednozdaniowych prawd objawionych
    które nic nie wyjaśniają, a mogą świadczyć jedynie o tym że piszący słyszał
    że dzwonią
    tyle że nie wie w której katedzre

    macso

  • 44. Data: 2012-01-05 07:57:12
    Od: "macso" <m...@p...oiniet.pl>

    Użytkownik "witek" <

    > w googlach bardzo łatwo znajdziesz ostawe o podatku od czynnosci
    > cywilnoprawnych.

    znalazłem i po całej tej dyskusji nie mam już więcej pytań,
    wszystkim za udział w dyskusji dziękuję

    macso

  • 45. Data: 2012-01-07 07:21:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jan 2012, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    [...]
    > To było x lat temu i już o tym dyskutowaliśmy. Wrzucę kopię przy
    > okazji.
    >
    > Pan w urzędzie się upierał, że darowizna ma być "udokumentowana tym
    > a tym", zatem zeznanie np. bez potwierdzenia przelewu jest niekompletne.

    W tym zakresie ma 100% racji: umowa darowizny, nie zawarta
    w formie notarialnej i *nie wykonana* jest nieskuteczna.
    Z podatkowego p. widzenia nie ma najmniejszego sensu udowadnianie
    że była zawarta umowa darowizny (nienotarialnej), skoro liczy
    się fakt jej wykonania.
    Kolejność jest więc taka (jeśli nie ma aktu notarialnego):
    - trzeba uznać za udowodnione wykonanie umowy, czyli przekazanie
    przedmiotu darowizny
    - dopiero potem można rozważać czy to aby na pewno była darowizna ;)

    To jednak inna waga uzasadnienia, niż "pan przyniesie dowód
    darczyńcy".

    > Wiele urzędów miało/ma takie wytyczne, googiel zna liczne przykłady.

    Ale *taka* wytyczna wynika wprost z Kodeksu Cywilnego!
    (w odróżnieniu od pomysłu przynoszenia nie swojego dowodu).

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2012-01-07 08:50:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/7/2012 1:21 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > przedmiotu darowizny
    > - dopiero potem można rozważać czy to aby na pewno była darowizna ;)

    i tak i nie.

    jestem samobójca i dalem 100 tys swoim dzieciom w gotowce.
    jak na samobojce przystalo ide do US i skladam druczek o zwolnieniu z
    podatku. o tak sobie. frajer jestem.

    I w tym momenciu US juz zapewnie nie bedzie potrzebowal dowodu wykonania
    darowizny, tylko natychmiast wyda decyzje o wymiarze podatku.

    myle sie?
    czyli inne wytyczne? A moze takie same: zlupic podatnika.

  • 47. Data: 2012-01-07 11:47:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

> [...]
    ^^^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^

> [...]
    > - dopiero potem można rozważać czy to aby na pewno była darowizna ;)

    > Ale *taka* wytyczna wynika wprost z Kodeksu Cywilnego!

    Co innego wymóg posiadania takiego dowodu, a co innego wymóg
    ZAŁĄCZANIA TEGO DOWODU DO ZEZNANIA PODATKOWEGO.

    Przykład - ulga podatkowa 'na internet' wymaga udokumentowania
    wydatków odpowiednimi fakturami, ale nikt nie żąda załączania tych
    faktur do PIT-36/37.

    MJ

  • 48. Data: 2012-01-07 12:53:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Jan 2012, witek wrote:

    > i tak i nie.
    >
    > jestem samobójca i dalem 100 tys swoim dzieciom w gotowce.

    ...no to US "uznaje za udowodnione" ;)
    Oświadczenie strony jest dowodem, a problem jest jedynie w uznaniu
    posiadanych dowodów za "wystarczające".
    Mi chodzi o położenia nacisku właśnie na dokumentowanie wykonania
    umowy, a nie jej zawarcia.
    Czyli jak ktoś myśli i kwitach, to pokwitowanie zapłaty jest
    dużo ważniejsze niż treść umowy.

    > myle sie?

    Oczywiście że nie :]

    > czyli inne wytyczne? A moze takie same: zlupic podatnika.

    Pewnie tak.
    Nadal punktem zaczepienia dla US nie będzie fakt ustnego
    lub pisemnego zawarcia umowy, lecz "udowodnienie" jej wykonania.

    Przypuszczam, że niezwłocznie sporządziliby "oświadczenie"
    i kazali podpisać (na wypadek jakbyś po poczytaniu w internecie
    chciał zmienić zdanie i przyjść z wersją, iż dopiero zawarłeś
    umowę, ale pieniądze dopiero przekazesz przelewem, zaś
    zostałeś źle zrozumiany ;))

    pzdr, Gotfryd

  • 49. Data: 2012-01-07 15:22:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/7/2012 6:53 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...no to US "uznaje za udowodnione" ;)

    no wlasnie
    na jakiej podstawie
    to dziecko skalada przeciez druk i pisze, ze tatus przyszedl i dal.
    i nie ma nic wiecej.

    jak sie w US oswiadzczy inne rzeczy, ze np zarobilo sie na lewo, to US
    takie oswiadczenie wystarcza do zlupienia podatku, a do zwolnienia z
    podatu trzeba jakies fantastyczna papierkologie wymyslac.

> [...]
    > umowy, a nie jej zawarcia.
    > Czyli jak ktoś myśli i kwitach, to pokwitowanie zapłaty jest

    a dlaczego nie wsytarczyloby oswiadczenie obdarowanego, ze pieniadze
    otrzymal.
    jedno zdanie i miejsce na podpis na samym formularzu.

    > Pewnie tak.
    > Nadal punktem zaczepienia dla US nie będzie fakt ustnego
    > lub pisemnego zawarcia umowy, lecz "udowodnienie" jej wykonania.

    alez ma
> [...]

    > chciał zmienić zdanie i przyjść z wersją, iż dopiero zawarłeś
    > umowę, ale pieniądze dopiero przekazesz przelewem, zaś

    dales sie troche wrobic w to co napisale,
    bo to przeciez nia obdarowujacy, a obdarowany przychodzi do US, wiec nie
    moze twierdzic, ze dopiero wysle.

    zreszta jest w poz 5 data powstania zobowiazania, a na koncu sposob
    otrzymania pieniedzy.
    wystarczyloby jedno zdanie
    oswiadczam, ze pieniadze otrzymalem i czesc.