  • Data: 2013-02-18 01:27:26
    Temat: Re: Darowizna - trochę nietypowe...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    news.task.gda.pl wrote:
    > Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź, Witek :-)
    >
    > ,,Niniejszym oswiadczam ze w dniu d.m.y przekazałam mojej corce, (...)"
    >
    > Czyli tutaj NIE podaję dnia, w którym otrzymałam pieniądze na konto, ale
    > dzień, w którym mama ZLECIŁA w banku dokonanie przelewu (czyli dzień
    > PRZED otrzymaniem pieniędzy)...

    tak,
    zreszta bez znaczenia.

    > ,,(...) kwotę xxx zl (slownie ... złotych) tytułem darowizny
    > nieopodatkowanej (...)"
    >
    > To ma być suma tych 4 przelewów? Czy raczej mama powinna napisać o 4
    > darowiznach po X zł oraz że łączna kwota darowizn wyniosła XXXX zł ?

    suma 4 przelewow

    bez znaczenia

    jakby ci mama dawała w gotowce 1000 zl banknotami po 100 zl, to dala ci
    pieniadze raz czy 10 razy ?

    > Wiem, że mogę poprosić Urzędnika o potwierdzenie dostarczenia tego
    > zgłoszenia SD-Z2, ale co z oświadczeniem, które może mi się przydać w
    > przyszłości, kiedy mojej już nie będzie (mam nadzieję, że nieprędko to
    > nastąpi, ale trzeba przecież taką sytuację założyć)?
    >
    > Potrzebuję 3 oświadczeń: 1 dla Urzędu, 2 dla mamy, 3 dla mnie. Czy:
    > - wydrukować 1 oświadczenie, poprosić mamę o podpis na tym 1, a resztę
    > zeskanować razem z tym podpisem mamy?
    > - wydrukować 3 oświadczenia i poprosić, żeby mama podpisała się na
    > każdym z nich? A może jeszcze inaczej?

    mamie to na grzyba potrzebne

    wydrukuj kilka razy i niech sie podpisze na kazdym
    jedno do urzedu, reszte sobie zostaw na przyszlosc.

    jak ci sie ewnetualnie skoncza z ostatnim idziesz do notariusza i na
    ksero dostaniesz "za zgodnosc z oryginalem".

    > Trzeba dopisać do oświadczenia, że zostało ono ,,sporządzone w X kopiach,
    > po 1 dla każdej ze stron i 1 dla Urzędu" czy może taki dopisek nie jest
    > konieczny?

    nie jest konieczny.

    > Urzędowi mogę dać kopię, czy musi być to koniecznie oryginał?

    musi byc na tym podpis mamy
    czyli oryginal.
    jesli kopia to potwierdzona.

    > Oryginał chyba mnie najbardziej by się przydał, gdybym ewentualnie
    > musiała coś po latach udowadniać/wyjaśniać, prawda?

    to sobie zrob kilka oryginalow, poki mama jeszcze moze to podpisac.