  • Data: 2005-12-12 20:28:20
    Temat: Re: Data zdarzenia gospodarczego
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 9 Dec 2005, jureq wrote:

> [...]
    [...]
    > Masz "prawie" poprawny druk ewidencji VAT.

    wrrrr.....

    > Rubryka powinna mieć nazwę
    > nie "data otrzymania dokumentu" a "data powstania obowiązku
    > podatkowego" albo lepiej "data powstania prawa do odliczenia".

    Poprotestuję sobie: podatnik może sobie rubryki zatytułować
    JAK CHCE. W odróżnieniu od KPiR nie ma urzędowego wzoru.
    I może sobie np. nawtykać z osiem dat dotyczących dokumentu
    (nie mam konceptu na aż osiem, ale co mi tam ;)), byleby
    *na podstawie* takiej ewidencji dało się dokonać rozliczenia !

    Burzę się, bo w szczególności nie widzę przeciwwskazań dla
    ewidencji w której są rubryki "data otrzymania dokumentu"
    *oraz* "termin zapłaty" ew. również inne daty - O ILE
    są potrzebne podatnikowi :)

    > Ponieważ
    > ewidencję masz taką jaką masz to widzę dwie możliwości albo wpisywać
    > dat otrzymania albo termin płatności. To jest mało istotne. Ważne jest
    > aby wpis był w ewidencji za listopad.

    Osobiście akurat na taką drukowaną ewidencję się kiedyś załapałem
    i problem rozwiązałem tak iż f-ry "telekomunikacyjne" opisałem przy
    dacie z oznacznikiem (czymś w stylu "[1]" albo "*TP") i opisem
    u dołu w stylu "*TP - w terminie płatności".

    > Przykład nieco zmodyfikowany.
    > Otrzymałeś 29 X z terminem płatności 10 XI. Możesz wpisać datę 29 X ale
    > koniecznie w ewidencji za listopad.

    ...powiedzmy że o to się nie awanturuję :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)