    From: "Latet" <N...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Deklaracja VAT7 a KPiR ?
    Date: Sun, 5 Jan 2003 10:56:31 +0100

    > Ewidencja zakupow i sprzedazy w kazdej firmie wyglada roznie. Tak wiec nr
    > kolumny 23 nic mi nie mowi.

    Chodzilo mi o:
    "Zakupy za ktore nie przysluguje odliczenie / zakupy nieopodatkowane".

    > A generalnie ewidencja ma wygladac tak aby na
    > jej podstawie dalo sie prawidlowo zlozyc deklaracje VAT-7.

    Jasne.

    > Jezeli twoja
    > firma prowadzi sprzedaz nieudokumentowana, i jedyna informacja jaka na
    > koniec dnia posiadaz jest kwota utargu, to mozesz w celu okreslenia
    > podatkowej struktury tej sprzedazy posilkowac sie struktura zakupow.

    Nie, nic takiego nie ma u mnie miejsca.
    Moja "sprzedaż" jest jak najbardziej udokumentowana i są to 2 faktury vat
    w miesiącu, jak na razie obie ze stawką 22%.
    Nie musze sie wiec posilkowac strukturą zakupów, aby okreslic
    strukturę sprzedaży, bo sprzedaż mam jasno udokumentowaną.

    > musisz prowadzic ewidencje nie tylko zakupow opodatkowanych, ale tez
    > wszystkich innych nawet od podatnikow nie bedacych platnikami VAT.

    No dobrze, ale czy potwierdzasz, to co napisal Jacek,
    ze w moim przypadku nic takiego robic nie musze,
    czyli do ksiegi zakupow NIE wpisuję wydatkow od ktorych
    nie odliczam VAT (benzyna "osobowa", fundusz pracy, inne zakupy
    ktore maja stawke "ZW").

    Rozumiem tez, ze zakupy o stawce vat 0% jak najbardziej wpisuje
    (ostatnio kupilem na firme ksiazki merytorycznie uzasadnione),
    ale to tez chyba tylko dla porządku, bo na wysokosc vatu naleznego
    i naliczonego to nie wplywa.

    Dzieki,

    Latet