  • Data: 2003-01-12 09:43:40
    Temat: Re: Deklaracja VAT7 a KPiR ?
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wg ustawy masz prawo odliczać VAT od kosztów poniesionych
    > w celu uzyskania dochodów obłożonych VAT, a nie masz
    > prawa odliczenia (tylko zaliczenie w KUP) VATu od kosztów
    > poniesionych na cele przychodów zwolnionych.
    > Ponosisz jakieś koszty (obłożone VAT) *w celu zarobienia
    > na odsetkach* bankowych ??

    Ciekawe postawienei sprawy...

    Ja to rozumialem tak:
    mam przychody opodatkowane VAT i zwolnione z VAT.
    Zalozmy, ze te pierwsze stanowią 90%, a te drugie 10%.

    Teraz mam zakupy (koszty), ale zadnych z nich nie moge scisle
    i jednoznacznie powiazac tylko z przychodami vat
    (np. rachunki za telefon, ktory służy całej mojej działalnosci).

    Tak wiec nie moge odliczyc calego vat od telefonu,
    a jedynie 90% tego vat (tak to wychodzi z wzrotow na VAT-7).

    Ty rzucisles na sprawe calkiem inne swiatlo, mozna powiedziec backlight.
    Twierdzisz, ze skoro nie musze palcem kiwnąć, aby zarobić odsetki,
    to żadne moje koszty nie są z tym przychodem związane.
    Jesli wiec poza odsetkami cała przychody mam ovatowane,
    to cały vat z kosztów moge odliczyc.

    Dobrze zrozumialem?

    Czyli - zeby to w praktyce ze wzrorow wyszlo i sie zgadzalo,
    to po prostu nie powinieniem przychodu z odsetek
    przepisywac jako sprzedaz z KPiR do ewudencji sprzedazy?
    Zgadza sie?

    Dzieki,

    Latet