    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Deklaracje DRA - kiedy składać?
    Date: Mon, 13 Oct 2008 05:52:47 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 09 Oct 2008 23:55:46 +0200, xyz napisał(a):

    > prowadzę jednoosobową DG i już około rok nie składałem deklaracji DRA
    > ;-) do Zus. Nie wiem czy kiedyś nie będę miał z tego powodu jakichś
    > nieprzyjemności, a może nie będę miał emerytury ;););) dlatego chciałbym
    > zapytać: kiedy ostatni raz należało składać DRA 'obowiązkowo'? I tak jak
    > wyżej, co mi może 'grozić' za nie składanie?

    Interesuje cię odpowiedź "według ustawy" czy "według systemu komputerowego
    ZUS"?

    Jeśli "wg ustawy" to trzeba było złożyć za styczeń 2008, bo zmieniła się
    stawka procentowa rentowego.

    Jeśli "wg systemu", to zmiana stawek procentowych nie jest powodem do
    składania DRA, bo "system" sam w takim wypadku generuje odpowiednią
    deklarację.