  • 1. Data: 2007-11-22 14:55:37
    Temat: Deklaracje miesieczne
    Od: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

    Jakie deklaracje miesieczne do PITu sklada osoba prowadzaca KPiR? Czy jest
    mozliwosc skladania deklaracji kwartalnych?

  • 2. Data: 2007-11-22 14:58:57
    Temat: Re: Deklaracje miesieczne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    arkady pisze:
    > Jakie deklaracje miesieczne do PITu sklada osoba prowadzaca KPiR? Czy jest
    > mozliwosc skladania deklaracji kwartalnych?

    Deklaracji miesięcznych (dawnego PIT-5, PIT-5L) nie składa się już.
    Jest tylko obowiązek wpłaty zaliczek na podatek dochodowy - miesięcznie
    lub kwartalnie, wedle wyboru.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-11-22 15:55:19
    Od: "arkady" <a...@w...poczta.onet.pl>

    > Deklaracji miesięcznych (dawnego PIT-5, PIT-5L) nie składa się już. Jest
    > tylko obowiązek wpłaty zaliczek na podatek dochodowy - miesięcznie lub
    > kwartalnie, wedle wyboru.

    czyli tylko od nas zalezy czy miesiecznie czy kwartalnie bedziemy zaliczki
    wplacac

  • 4. Data: 2007-11-22 15:59:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    arkady pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > czyli tylko od nas zalezy czy miesiecznie czy kwartalnie bedziemy zaliczki
    > wplacac

    Przy spełnieniu pewnych warunków - zależy to od nas.

    Mali podatnicy (i podatnicy rozpoczynający DG) mają prawo do wyboru
    kwartalnej metody opłacania zaliczki na podatek dochodowy. Należy o tym
    zawiadomić US do 20 lutego (w roku, w którym chcemy przejść na metodę
    kwartalną), a rozpoczynając DG - od dnia jej rozpoczęcia, nie później
    niż do dnia uzyskania pierwszego przychodu.

  • 5. Data: 2007-11-22 18:22:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    arkady wrote:

    > czyli tylko od nas zalezy czy miesiecznie czy kwartalnie bedziemy zaliczki
    > wplacac

    Warto jeszcze może zwrócić uwagę na fakt, że w przypadku wyboru zaliczek
    kwartalnych do 20 grudnia wplacasz zaliczkę w wysokości jak za trzeci
    kwartał.

    Przy sezonowości przychodów może te być mocno nieprzyjemne.

    No i oczywiście optymalizacje podatkowe są jakby nieco utrudnione.

    Piotrek

  • 6. Data: 2007-11-22 20:02:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości

    > Przy sezonowości przychodów może te być mocno nieprzyjemne.

    Albo mocno przyjemne. Na przyklad ja prowadze taka dzialalnosc, ze w wakacje
    mam niskie dochody a od pazdziernika znacznie wyzsze. Za trzeci kwartal nie
    mialem zaliczki do zaplacenia - czyli za czwarty zaplace dopiero pod koniec
    kwietnia.

    > No i oczywiście optymalizacje podatkowe są jakby nieco utrudnione.

    Zalezy - czasem moga byc ulatwione - zwlaszcza przy dochodach
    nieregularnych, ktore zostaja usredniane.

    Pozdrawiam'
    SDD

  • 7. Data: 2007-11-22 20:50:48
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    SDD wrote:
> [...]
    > mialem zaliczki do zaplacenia - czyli za czwarty zaplace dopiero pod koniec

    Każdy musi sobie to po prostu przeliczyć :-)

    Pozdarwiam

    Piotrek

  • 8. Data: 2007-11-24 10:35:26
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Nov 2007 15:55:37 +0100, arkady napisał(a):

    > Jakie deklaracje miesieczne do PITu sklada osoba prowadzaca KPiR? Czy jest
    > mozliwosc skladania deklaracji kwartalnych?

    Uwaga maleńka :)
    Wszystkie te odpowiedzi,które otrzymałeś masz są ok, ja chciałam dodać
    tylko, choć o to nie pytałeś, że jeśli przy tym KPiR masz VAT, to tam
    deklaracje są obowiązkowe. Albo miesięczne, albo kwartalne.

    Ale to już zupełnie być może informacja dla Ciebie niepotrzebna, ja po
    prostu MUSIAŁAM! ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna