    Date: Fri, 20 Apr 2007 23:56:14 +0200
    From: Mehtron <mehtron@mail_po_polsku.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dochodowy w samozatrudnieniu.

    Szymon napisał(a):

    > No to nie przystaje. Ja jestem aktualnie liniowcem. I zastanawiam się przed
    > obliczem nowej pracy czy nim pozostać, czy poprosić o zatrudnienie.

    Warto poczytać o zmianach, które weszły od tego roku, wg których
    zmieniła się definicja "samozatrudnienia". Nie wiem o jakie stanowisko
    się starasz, ale możliwe, że będzie to praca, która nie może być
    (wg nowych przepisów) pracą zleceniowo-usługową i DG odpadnie.

    > Mniej więcej podobnym:
    >
    > Etat: 3000 brutto + dodatkowy koszt pracodawcy 618,30 = 3618,30
    > Dg: 3000 netto + VAT 660 = 3660,00
    >
    > Etat: 14000 brutto + pracodawca 2885,40 = 16885,40
    > Dg: 14000 netto + VAT 3080 = 17080,00

    Jeśli firma (pracodawca) jest płatnikiem VAT, to VAT nie jest dla
    niej kosztem. VAT (inny niż 0%) będzie kosztem dla ostatniego ogniwa,
    czyli klienta.
    Myślę, że w przypadku (3tys.) opłacalny będzie etat, a w drugim
    (14tys.) dużo lepiej się wyjdzie na liniowym.

    > Chodziło mi bardziej o to, że wydawało mi się że na Dg zaoszczędzę na zusie
    > (bo najniższy) i podatku (bo liniowy 19%). A tu się okazuje, że oszczędność
    > to będzie tylko jak będę generował jakieś koszty (a formalnie nie będę i
    > jakoś nie chce mi się brać mineralnej na fakturę).

    > Ale chcę. Opcje są dwie, ponieważ nie będę się już zajmował tym czym się
    > zajmowałem. Więc albo decyduję się współpracować na bazie moje Dg, albo ją
    > zamykam i prosze o etat. Ot co. Ale dzięki za rady.

    Z praktycznego punktu widzenia, jeśli nie chcesz już prowadzić DG to
    polecam przejście na etat. Co by nie było, to etat jest zawsze lepiej
    honorowany (np. kredyty) i na przyszłość trochę więcej pieniążków
    na emeryturę zostanie.

    Marcin