    From: "Szymon" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dochodowy w samozatrudnieniu.
    Date: Sat, 21 Apr 2007 10:38:47 +0200

    > Skąd wziąłeś taką "matematykę"?
    > Przecież dla VATowca 100% sprzedaży oVATowanej (a pewnie kimś takim
    > jest owa "firma") VAT *nie jest kosztem*!

    Ok, rozumiem sedno. Tylko chodziło Ci chyba o zakup oVATowany. To prawda, że
    ten komu wystawię fakturę będzie miał niższy koszt niż gdyby mnie
    zatrudniał. Ale tak naprawdę to mnie to wisi. Chodzi mi bardziej o mój zysk
    na czysto w opisanym przedmiotowym przypadku. A taką zamienność mi
    zaproponowano: 3000 brutto (nie brutto brutto) na etacie lub 3000 netto przy
    Dg. I tak - kwalifikuje się do nowych przepisów.

    > Do tego dochodzą wszelakie koszty ponoszone "za pracownika", w tym
    > składki pracodawcy, urlop, ryzyko związane z wypadkami losowymi,
    > ograniczenie ryzyka (ze strony pracownika) jeśli chodzi o szkody.

    Ok. Ale jeszcze raz - patrząc z drugiej strony chciałem się zorientować jak
    wygląda sprawa finansowo. O wszelkich za i przeciw wiem. Urlop (lub może
    raczej "płatna przerwa w świadczeniu" jest częścią potencjalnej umowy. Co
    tracę to płatne L4 i bezpieczeństwo. I na to byłem gotów pójść GDYBY
    finansowo ta działalność wyglądała widocznie lepiej niż etat. Wtedy wolałbym
    np. sam zająć się moją emeryturą aby była na odpowiednim poziomie ;)

    > Jaaaasne. A przyjarześ się kiedy jak liczy się składki pracownika
    > i dlaczego funkcjonuje pojęcie "brutto brutto"?

    Jak zerkniesz na mój pierwszy post to będziesz miał pogląd sytuacji. Poza
    tym napisałem "Etat: 3000 brutto + dodatkowy koszt pracodawcy 618,30 =
    3618,30" - jak myślisz co to jest to 618,30? Mnie chodzi o to ile w każdym z
    tych wariantów ja na tym zarobię na czysto. I w tym mnie poprawcie jeśli się
    mylę. Bo wychodzi na to, że jeśli ja sam nie będę miał kosztów, to w
    przypadku Dg zostanie mi po prostu mniej przy niższych kwotach zarobionych.
    I zakładając nawet optymistycznie duże zarobki nie wygląda to wcale w takim
    przypadku różowo.

    > pzdr, Gotfryd

    Pozdro
    Szymon