  • 21. Data: 2005-02-02 13:22:48
    Temat: Re: Dochody zagraniczne + dochody w Polsce - jak rozliczyc?
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:

    > terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jak najbardziej. Ewentualna umowa o
    > unikaniu podwójnego opodatkowania pozwala na zaliczenie podatku
    > zapłaconego w kraju źródła przychodów od podatku zapłaconego w Polsce.

    Mógłbyś jeszcze raz sformułować to zdanie?

    > Jeżeli się mylę to najuprzejmiej proszę o wyprowadzenie mnie z błędu.

    Ociupinkę. Umowy międzynarodowe właśnie regulują sytuacje, kiedy jesteś
    obywatelem polskim, a płacisz podatki w innym Państwie (a jednocześnie w
    Polsce osiągasz jakieś dochody, które powodują, że musisz złożyć zeznanie
    podatkowe).

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 22. Data: 2005-02-02 13:30:24
    Od: "CzeslawEm." <n...@d...slp.peel>

    In article <ctnq7o$45p$1@news.onet.pl>, ptashek wrote:

    > - od tego odejmuję koszty uzyskania przychodu, takie jak w Polsce

    To bym bardzo dokladnie sprawdzil. Gdzie ale nie pamietam gdzie (moze
    w objasnieniach do PIT-36) bylo ze nie ma KUP za granica. A juz na
    pewno - nawet gdyby byly - nie bylyby liczone wedlug polskiej skali.
    No ale ja nie jestem prawnikiem.
    --

    czeslawATdemonDOTslpDOTpl

  • 23. Data: 2005-02-02 15:19:41
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/2/2005 2:22 PM, Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > Mógłbyś jeszcze raz sformułować to zdanie?

    Ewentualny = "mogący się zdarzyć w niektórych okolicznościach; możliwy,
    przypuszczalny" tutaj: "Jeżeli taka umowa istnieje to...". "Zaliczenie"
    tutaj "odliczenie". W sumie sens ten sam co w Twojej wypowiedzi poniżej
    więc...

> [...]
    > Polsce osiągasz jakieś dochody, które powodują, że musisz złożyć zeznanie

    ...gdzie się mylę?

    --
    gefragt

  • 24. Data: 2005-02-02 15:50:17
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    du hast mich gefragt <d...@k...pl> wrote:

    > ...gdzie się mylę?

    Nadrzędna jest umowa międzynarodowa.
    Jeśli w niej znajduje się informacja o 183 dniach - są one nadal
    obowiązujące.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 25. Data: 2005-02-03 07:55:44
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/2/2005 4:50 PM, Użytkownik Przemysław Maciuszko napisał:

    > Nadrzędna jest umowa międzynarodowa.

    Mnie uczono inaczej ale było to jeszcze za komuny więc z pewnością źle.

    --
    gefragt