  • 1. Data: 2005-01-31 21:37:46
    Temat: chorobowe po nowemu - przy DG.
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Jest sobie nowy sposób naliczania chorobowych (Dz.U nr 10 poz 71).
    Czy ktoś już się orientuje jak będzie liczone chorobowe dla prowadzących dg
    od lutego?
    Wg tego ma zniknąć zapis
    " Podstawa wymiaru zasiłku chorobowego nie może być niższa od najniższej
    podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe, określonej dla danej
    grupy ubezpieczonych, obowiązującej w miesiącu, w którym powstało prawo do
    zasiłku, po odliczeniach, o których mowa w art. 3 pkt 4." (Dz.U. nr 60 poz
    636 z 1999r. art 51).

    Czy dobrze rozumiem, że od tego moementu zasiłek może być niższy niż
    podstawa?
    Np w takiej sytuacji: Choruję w październiku, listopadzie i grudniu ( trzy
    całe miesiące) i w lutym . W tej chwili zus w lutym wypłaciłby mi zasiłek na
    podstawie najniżej składki ubezp. chrobowego dla DG (a to dlatego, że
    średnia moich podstaw byłaby niższa ).
    A jak będzie od lutego? Policzą mi średnią z 12 m-cy przy czym w 3 nie było
    składki czyli w sumie z 9 miesięcy?

    Mam nadzieję że jasno wytłumaczyłem...
    A tak chciałem pochorować w tym roku...

    PawełJ