    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Fri, 12 Feb 2016 16:51:30 +0100
    From: "G.S." <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Domiar

    On Wed, 10 Feb 2016, J.F. wrote:

    > Użytkownik "G.S." napisał w wiadomości grup
    [...]
    > Z kontekstu sie domyslam, ze chodzi o bylych ministrow,
    > urzednikow, czy poslow :-)

    Tudzież (byłych) zewnętrznych ekspertów w komisjach parlamentarnych,
    w tym "wprowadzaczy VAT", również naukowych (z tytułami).

    > luki raczej z nieswiadomosci poslow/urzednikow oraz pewnego
    > skomplikowania tematu.
    > Nie przewidzieli wszystkich przypadkow,

    ...i potem pozakładali kancelarie, znaleźli we własnych opracowaniach
    błędy i je skrzętnie wykorzystywali, tak?
    Aha, nie wiedziałem ;)

    > a potem sie kazdy zaslania "litera prawa".

    Hm... mi w pamieci utkwił przypadek przeciwny.
    "Przewinięty" ;) w poście Liwiusza profesor, biorący udział w pracach
    komisji, niewątpliwie miał wgląd i udział w zatwierdzaniu np.
    przepisow dotyczących faktur.
    A były one BARDZO restrykcyjne (i np. trzeba było sobie wybić
    z głowy otrzymanie u sprzedawcy, u którego nie było się "stałym
    kontrahentem", faktury w inny sposób niż "z ręki do ręki", bo
    sprzedawca odpowiadał własną głową za posiadanie potwierdzenia
    odbioru kopii (żeby przypomnieć absurdalną konstrukcji
    "oryginalnej kopii", co przekraczało możliwości twórców
    literatury wszelakiej).
    I onże eksper pół dekady później (jak w sądach uprawomacniały
    się wyroki przeciwko sprzedawcom) wyrażał w mediach zdumienie,
    że jak to, skarbówki *stosują te przepisy*.
    No dziwne, prawdaż?

    > A potem sie liczy nazwisko, gdyby ktos musial przedstawic "opinie prawna" :-)

    To też :)

    > No, zawsze to pare deklaracji mniej, ale uciazliwosc rozliczania lezy jednak
    > gdzie indziej - tego nie zmienili.

    "Też prawda".
    Największa część ułatwień wynika z faktu, że została WYMUSZONA
    przepisami unijnymi (zakazującymi wprost nakładania niektórych
    obowiązków).

    > Ale przy okazji wprowadzili do VAT tyle nowych kategorii, ze porzadne
    > rozliczenie coraz trudniejsze.

    ...i tu dla odmiany UE również się "przyczynia".

    pzdr, Gotfryd