    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Domiar
    Date: Mon, 15 Feb 2016 15:10:45 +0100

    Użytkownik "G.S." napisał w wiadomości grup
    On Wed, 10 Feb 2016, J.F. wrote:
    > Użytkownik "G.S." napisał w wiadomości grup
    [...]

    > Tudzież (byłych) zewnętrznych ekspertów w komisjach parlamentarnych,
    >w tym "wprowadzaczy VAT", również naukowych (z tytułami).

    >...i potem pozakładali kancelarie, znaleźli we własnych opracowaniach
    >błędy i je skrzętnie wykorzystywali, tak?
    > Aha, nie wiedziałem ;)

    Hm, IMO to jest tez druga strona - US sie czepia i trzeba ekspertyzy.
    A przepisy niewyrazne ...

    > Hm... mi w pamieci utkwił przypadek przeciwny.
    >"Przewinięty" ;) w poście Liwiusza profesor, biorący udział w pracach
    >komisji, niewątpliwie miał wgląd i udział w zatwierdzaniu np.
    >przepisow dotyczących faktur.

    Modzelewski ?
    No coz - zewnetrzni eksperci nie maja udzialu w zatwierdzaniu.
    On akurat odpowiada za pierwsze rozporzadzenia odnosnie VAT ... choc
    nie calkiem, byl tylko wiceministrem.

    > A były one BARDZO restrykcyjne (i np. trzeba było sobie wybić
    >z głowy otrzymanie u sprzedawcy, u którego nie było się "stałym
    >kontrahentem", faktury w inny sposób niż "z ręki do ręki", bo
    >sprzedawca odpowiadał własną głową za posiadanie potwierdzenia
    >odbioru kopii (żeby przypomnieć absurdalną konstrukcji
    >"oryginalnej kopii", co przekraczało możliwości twórców
    >literatury wszelakiej).

    No wiesz, przychodzi kontrola, u nabywcy jest oryginal faktury, a u
    wystawy kopia i sa prawie takie same,
    roznia sie tylko jednym zerem :-)
    Kto ma racje ?

    Nie wiem jak to funkcjonuje obecnie :-)

    IMO - tamte przepisy byly dosc jasne i dobre, przynajmniej w
    podstawowym zakresie.
    Oczywiscie mozna sie spierac czy np brak lub bledny kod pocztowy to
    postawa do wymierzania surowej kary ... ale to chyba wlasnie zasluga
    Modzelewskiego ze "bledy mniejszej wagi nie powinny byc podstawa do
    karania".

    Nie wiem tylko, po co wprowadzali te rachunki uproszczone.

    Moze i dziwne, ale na ile prawdziwe ?

    J.