    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dowody wpłat gotówkowych
    Date: Fri, 17 Apr 2009 14:32:13 +0200

    Dnia 17-04-2009 o 14:08:52 MariuszM <m...@t...onet.pl>
    napisał(a):

    > No właśnie też tak myślałem, ale ostatnio babka wystawiała fakturę za
    > przegląd samochodu i na śiłę wciskała dowód wpłaty mówiąc, ze jest konieczny
    > do faktury, co najśmieszniejsze to faktura jest na 98 zł, a wzięła 100 i na
    > tyle wystawiła dowód wpłaty.

    Powinna być tam pieczątka CEPIK 2zł czy coś takiego :)
    Ja tak samo miałem, nie wiem z czego to wynika i czy
    jest to prawidłowe, ale szkoda mi było czasu żeby wyjaśniać
    2zł, zwłaszcza że panienka z okienka nie ma o tym zielonego pojęcia
    i trzeba by zrobić poruszenie piętro lub dwa wyżej.

    > Co do faktur za internet to ostatnio przeczytałem takie coś:
    > "Jakież więc było moje zdziwienie gdy tydzień później pani z US
    > poinformowała mnie telefonicznie, że to co dostarczyłem jest absolutnie
    > niewystarczające do rozliczenia podatku! Otóż powinienem dostarczyć jeszcze
    > dowody wpłat kwot za Internet, bo co prawda faktury posiadam, ale być może
    > bezczelnie przez rok nie postanowiłem uiścić za usługi.

    Zgadza się. Do odliczenia internetu trzeba "ponieść wydatek".
    Do wrzucenia w koszty trzeba "ponieść koszt". A to nie są pojęcia
    tożsame.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek