  • 1. Data: 2008-05-24 19:06:25
    Temat: Drobny zużyty sprzęt - co z tym się robi
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    witam,

    mam jednoosobową działalność. przez kilka lat nazbierało mi się sporo
    zużytego, ale spranego sprzętu elektronicznego który wrzucałem w koszta.
    są to, telefony, stare komputery, monitory, kable itp. całość w tej
    chwili warta może ze 500 zł.

    I teraz pytanie:

    czy mogę po prostu wyrzucić, podarować rodzinie te rzeczy czy muszę
    prowadzić jakąś ewidencję tegoż czy może protokoły zniszczenia
    wyprodukować? Ogólnie chodzi mi o jak najprostszy zgodny z przepisami
    sposób na pozbycie się śmieci. Żadna z nich, w momencie kupna nie była
    droższa niż 1500 zł.

    Nie wiem czy to istotne, ale jestem płatnikiem VAT.

    dziękuję za wszelkie sugestie.

    pozdrawiam, grzessiek

  • 2. Data: 2008-05-25 08:17:30
    Temat: Re: Drobny zużyty sprzęt - co z tym się robi
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 24 maj 2008 21:06
    (autor grzessiek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g19oe3$ue3$1@news.onet.pl>):

    > czy mogę po prostu wyrzucić

    Nie możesz. Masz to zutylizować. Są specjalne firmy, które utylizują, a
    czasami sklepy przyjmują przy zakupie nowego analogicznego. Jak kupowałem
    lodówkę, to sprzedawca zabrał starą do utylizacji.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 3. Data: 2008-05-25 09:44:14
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    Tristan pisze:

    > Nie możesz. Masz to zutylizować. Są specjalne firmy, które utylizują,

    jasne, ale chodzi mi o pozbycie się tego sprzętu w kontekście podatków.
    to znaczy w taki sposób żeby podczas ew. kontroli skarbowej nikt się do
    tego nie przyczepił.

    nie wiem czy taki drobny sprzęt trzeba gdzieś ewidencjonować czy można
    go po protu się pozbyć.

    pozdrawiam, grzessiek

  • 4. Data: 2008-05-25 11:37:22
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 11:44
    wasz znak: <g1bbrt$4kl$1@news.onet.pl>):

    > jasne, ale chodzi mi o pozbycie się tego sprzętu w kontekście podatków.
    > to znaczy w taki sposób żeby podczas ew. kontroli skarbowej nikt się do
    > tego nie przyczepił.

    No to tym bardziej będziesz miał podkładkę z ośrodka utylizacji :D

    > nie wiem czy taki drobny sprzęt trzeba gdzieś ewidencjonować czy można
    > go po protu się pozbyć.

    Na mój gust można pozbyć.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 5. Data: 2008-05-25 14:04:35
    Od: K <k...@g...com>

    Tristan pisze:

    > No to tym bardziej będziesz miał podkładkę z ośrodka utylizacji :D

    A co z punktami, w których sprzęt można oddać do utylizacji za darmo
    (np. http://www.elektroeko.pl)? Z punktu widzenia ochrony środowiska
    jest wszystko OK. Niestety żadnego papieru się nie dostaje, więc nie ma
    jak udowodnić, że:
    1. sprzęt rzeczywiście został wyrzucowny
    2. dopełniło się obowiązku utylizacji

  • 6. Data: 2008-05-25 14:33:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "K" <k...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > udowodnić, że:
    > 1. sprzęt rzeczywiście został wyrzucowny

    Sądzę, ze jak sam takie pokwitowanie wydrukujesz w imieniu tamtej firmy, to
    przyjmujący bez protestu to podpisze.

  • 7. Data: 2008-05-25 14:36:35
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 16:04
    (autor K
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <g1brlb$5r3$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > jak udowodnić, że:
    > 1. sprzęt rzeczywiście został wyrzucowny

    No dobrze, ale zależy o czym mówimy. Jak komuś znika miesięcznie 10 komórek,
    to jest to podejrzane. Ale jak zużył 1 na rok, to się nikt nie doczepi.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 8. Data: 2008-05-25 15:34:15
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    Tristan pisze:

    > No dobrze, ale zależy o czym mówimy. Jak komuś znika miesięcznie 10 komórek,
    > to jest to podejrzane. Ale jak zużył 1 na rok, to się nikt nie doczepi.

    w moim przypadku rocznie są to średnio:
    - 3 zestawy komputerowe z monitorem LCD
    - 3 klawiatury, 6 myszek
    - 1 telefon komórkowy
    - kilka sztuk okablowania
    - jakiś router lub switch
    - drukarka
    - inny drobny sprzęt komputerowy i biurowy

    sprzęt jest z reguły sprawny ale wysłużony więc często wymieniam na nowy.

    działalność prowadzę już 6 lat i sami widzicie że przez ten czas mogło
    się tego dużo nazbierać. Do tej pory nie zaprzątałem sobie tym głowy,
    ale mógłbym nieużywany sprzęt oddać w dobre ręce. Nie wiem jednak czy
    mogę to bezpiecznie zrobić bez zachowania jakiś wydumanych formalności.
    Najlepiej jakbym mógł go po prostu komuś sprezentować i zapomnieć o sprawie.

    pozdrawiam, grzessiek

  • 9. Data: 2008-05-25 15:40:57
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 25 maj 2008 17:34
    wasz znak: <g1c0c5$ku9$1@news.onet.pl>):

    > w moim przypadku rocznie są to średnio:
    > - 3 zestawy komputerowe z monitorem LCD

    Skoro rocznie, to na pewno chcesz to utylizować? Bo pewnie znajdzie się
    nabywca...

    > - 3 klawiatury, 6 myszek

    To luz, w to uwierzy chyba każdy kontroler.

    > sprzęt jest z reguły sprawny ale wysłużony więc często wymieniam na nowy.

    No więc jak sprawny, to bez sensu utylizować. Lepiej oddać w prezencie (np.
    sprzedać mi za symboliczne 1zł ;D)

    Sprzedać za 1zł najlepiej :D

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 10. Data: 2008-05-25 16:25:48
    Od: grzessiek <m...@p...onet.pl>

    Tristan pisze:

    > Skoro rocznie, to na pewno chcesz to utylizować? Bo pewnie znajdzie się
    > nabywca...

    chcę się tego po prostu pozbyć, bez względu na sposób (bylebym nie
    musiał do tego dokładać). jasne, że wolałbym to oddać komuś niż
    zniszczyć. nie wiem tylko czy mogę.

    pozdrawiam, grzessiek