  • 1. Data: 2002-09-17 20:02:27
    Temat: Dwa konta w banku a prowadzenie działalności gospodarczej
    Od: r...@p...onet.pl

    Szanowni Grupowicze !
    Zwracam się z gorącą prośbą w następującej sprawie:
    Od ponad pół roku mam zawieszoną działalność gospodarczą, w momencie jej
    zawieszania zlikwidowałem również konto w banku PKO S.A. Prowadząc działalność
    miałem dwa konta : jedno we wspomnianym PKO jako konto firmowe, natomiast
    drugie w Banku Pocztowym – Giro. Z tego drugiego konta korzystałem dokonując
    wpłat na rzecz ZUS-u, natomiast wszelkie przelewy pieniężne wpływały na konto w
    banku PKO. Przez te ostatnie pół roku pracowałem nie jako osoba samodzielnie
    prowadząca firmę, lecz jako pracownik tej firmy. Musiałem założyć konto ror.
    Założyłem takie konto również w Banku Pocztowym. Mam obecnie dwa konta w tymże
    banku: jedno, które pozostało mi z okresu działalności gospodarczej i drugie to
    obecny ror. Mam zatem pytanie. Czy mogę wznowić działalność gospodarczą nie
    będąc już przy tym pracownikiem ale osobą która prowadzi firmę korzystając z
    tych dwóch kont bez konieczności zakładania dodatkowego konta firmowego.
    Chciałbym aby pieniądze wpływały na konto ror-u natomiast regulacje z ZUS-em
    mógłbym dokonywać za pomocą tego drugiego konta, które jest stworzone do tego
    celu przez Bank Pocztowy. Bardzo proszę o odpowiedź
    Pozdrawiam Jarosław

  • 2. Data: 2002-09-17 20:09:21
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tego
    > celu przez Bank Pocztowy. Bardzo proszę o odpowiedź

    Poczytaj archiwum grupy pl.biznes.banki.
    Nie dalej jak piatek-niedziela toczyla sie ciekawa wymiana (nie pierwsza w
    historii tamtej grupy) zdan o korzystaniu z ROR do celow DG.

    Karol

  • 3. Data: 2002-09-17 20:14:36
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie dalej jak piatek-niedziela toczyla sie ciekawa wymiana (nie pierwsza w
    > historii tamtej grupy) zdan o korzystaniu z ROR do celow DG.

    A nawet byly dwa watki:

    1. Temat: Konto gospodarcze
    2. Prawdziwa bomba.

    Milej lektury i podziel sie z nami wrazeniami jak bank reaguje na wplaty od
    kontrahentow.

    Pozdrawiam,
    Karol