  • 1. Data: 2006-01-14 18:52:56
    Temat: Dwie firmy jednego przedsiębiorcy
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Proszę o krytyczne uwagi i słabe punkty w następującym temacie:

    1) Przedsiębiorca zakłada przedsiębiorstwo na kpir, w którym środkiem
    trwałum są maszyny ... niech będą budowlane. maszyny te zgodnie z przepisami
    amortyzuje.
    2) Przedsiębiorca zakłada ddrugą firmę na ryczałt w wysokości 5,5 % i
    wykonuje usługi budowlane klientom.

    Zewnętrzny podmiot zwraca się do ryczałtowca ze zleceniem wykonania usługi
    .... on wykonuje tą usługę i odprowadza uczciwie podatki 5,5%.
    Nie dodałem tylko, że jako podmiot gospodarczy ma prawo u innego podmiotu
    również zamówić usługę ... i zamawiać ją będzie w drugiej swojej firmie,
    która posiada sprzęt i ludzi .... za co oczywiście wystawi uczciwy rachunek,
    za który będzie również odprowadzony podatek.
    W sumie to gdyby nikt nie miał krytycznych uwag ... to nawet takie
    rozwiązanie jest opłacalne.

    pozdrawiam
    fart

  • 2. Data: 2006-01-14 18:57:50
    Temat: Re: Dwie firmy jednego przedsiębiorcy
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepisami amortyzuje.
    > 2) Przedsiębiorca zakłada ddrugą firmę na ryczałt w wysokości 5,5 % i

    Działalność gospodarcza?
    Podmiot jest jeden - ta sama osoba fizyczna.

  • 3. Data: 2006-01-14 20:08:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 2) Przedsiębiorca zakłada ddrugą firmę na ryczałt w wysokości 5,5 % i
    > wykonuje usługi budowlane klientom.

    Nie jest to mozliwe.
    Jeden czlowiek nie moze prowadzic dwoch DG

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2006-01-14 21:33:36
    Od: s...@o...pl

    > Nie jest to mozliwe. Jeden czlowiek nie moze prowadzic dwoch DG

    może. Może prowadzić DG jako osoba fizyczna i być udziałowcem spółki, np. z o.o.
    albo jakiejś innej spółki. Trzeba jednak zajrzeć do ustawy o zryczałtowanym
    podatku dochodowym, czy to cokolwiek pomogłoby w przedmiotowej kwestii

    pozdr
    Aleksander

  • 5. Data: 2006-01-14 22:42:54
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > może. Może prowadzić DG jako osoba fizyczna i być udziałowcem spółki, np.
    z o.o.
    > albo jakiejś innej spółki.

    Co do bycia udzialowcem w sp. z o.o. - to co to ma do rzeczy? - rownie
    dobrze moze prowadzic DG i miec pakiet wiekszosciowy w Tepsie. Co maja
    przychody z udzialow kapitalowych do DG???

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2006-01-14 23:50:01
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > dobrze moze prowadzic DG i miec pakiet wiekszosciowy w Tepsie. Co maja
    > przychody z udzialow kapitalowych do DG???

    tylko to, że nasz rozmówca pragnie powołać dwa podmioty gospodarcze,
    z których jeden będzie płacić podatek dochodowy na zasadach ogólnych,
    a drugi na ryczałcie. Skoro więc nie można mieć dwóch działalności
    gospodarczych jako osoba fizyczna, zacząłem się na głos zastanawiać,
    czy naszemu rozmówcy pomógłby wariant DG + spółka i ew. jaka...

    czy zatem czerpanie dochodów kapitałowych ze spółki z o.o.
    wyklucza możliwość ryczałtowego opodatkowania dochodów z DG?

    pozdr
    Aleksander

  • 7. Data: 2006-01-15 07:16:12
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Wg szanownego Kolegi nie mam prawa założyć firmy FIKOŁEK zajmującej się
    sprzedażą detaliczną art. spożywczych jako sklep,
    oraz
    nie mam prawa założyć drugiej firmy PIKUŚ zajmującej się produkcją pierogów
    i sprzedażą ich w mojej restauracji,
    oraz trzeciej firmy BUBEK produkującej znicze nagrobkowe. ..... !!!!

    I nie mam prawa rozliczać każdej z nich jako osobny podmiot gospodarczy
    ???????????

    a gdzie tak jest napisane, że w ramach działalności gospodarczej nie wolno
    mi prowadzić, jako osoba fizyczna kilku podmiotów ???????

    pozdrawiam
    fart

  • 8. Data: 2006-01-15 07:51:38
    Temat: Re: Dwie firmy jednego przedsi?biorcy
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik fart napisał:
> [...]
    >
    > a gdzie tak jest napisane, że w ramach działalności gospodarczej nie wolno
    > mi prowadzić, jako osoba fizyczna kilku podmiotów ???????

    Ponieważ Ty i firma to jedno. Jako, że Ty jesteś jeden to i firma musi
    być jedna. Może mieć kilka oddziałów, zajmować się różnymi rodzajami
    działalności, ale potem wszystko i tak wyląduje na JEDNYM zestawie
    deklaracji podatkowych.
    Cytaty:

    Kodeks cywilny:
    Art. 43(4).
    Firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko. Nie wyklucza to
    włączenia do firmy pseudonimu lub określeń wskazujących na przedmiot
    działalności przedsiębiorcy, miejsce jej prowadzenia oraz innych
    określeń dowolnie obranych.

    Ustawa o pdof:
    Art. 10.
    1. Źródłami przychodów są:
    [...]
    3) pozarolnicza działalność gospodarcza,
    [...]

    Art. 30c.
    1. Podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności
    gospodarczej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust.
    2, z zastrzeżeniem art. 29, 30, 30d i art. 44 ust. 4, wynosi 19%
    podstawy obliczenia podatku.

    Ma ktoś jeszcze jakieś trafniejsze cytaty?

    pzdr

    Tomek

    Kliknij po wiecej! >>> http://link.interia.pl/f18ed

  • 9. Data: 2006-01-15 09:10:32
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > a gdzie tak jest napisane, że w ramach działalności gospodarczej nie wolno
    > mi prowadzić, jako osoba fizyczna kilku podmiotów ???????

    Wolno ci prowadzić nawet 100 DG, ale nie da się ich inaczej rozliczać, bo i tak
    wszystkie te "firmy" będą miały jeden, taki sam, twój NIP.

    --
    vertret

  • 10. Data: 2006-01-15 10:07:04
    Temat: Re: Dwie firmy jednego przedsiebiorcy
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Ponieważ Ty i firma to jedno.
    to wieeeem ...O tym stanowi również ustawa o swobodzie działalności
    z tym się zgadzam

> [...]
    > uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2, z
    > zastrzeżeniem art. 29, 30, 30d i art. 44 ust. 4, wynosi 19% podstawy

    i gdzie tutaj jest zakaz prowadzenia dwóch przedsiębiorstw na różnych
    formach opodatkowania ????????
    cały czas chodzi mi o ryczałt w jednym przedsiębiorstwie i zasady ogólne w
    drugim .....

    pozdrawiam
    fart