  • 21. Data: 2006-01-15 22:17:07
    Temat: Re: Dwie firmy jednego przedsiębiorcy
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale czy masz lepszy pomysł od mojego?

    Druga firma na żonę/kochankę itd

  • 22. Data: 2006-01-15 22:24:45
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:
    >
    >> Ale czy masz lepszy pomysł od mojego?
    >

    > Druga firma na żonę/kochankę itd

    Lepiej na kochankę, bo w przypadku żony trzeba bardzo uważać w
    transakcjach między firmami, ze względu na przepisy o powiązaniach
    rodzinnych :)

    Pozdrawiam
    @

  • 23. Data: 2006-01-16 08:51:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    fart wrote:

    > ja być może niezbyt komunikatywnie się wyrażam .. ale chyba jasno
    > postawiłem pytanie ...
    > JEDNA OSOBA FIZYCNA I DWA PRZEDSIĘBIORRSTWA NA RÓŻNYCH FORMACH
    > OPODATKOWANIA. tzn ryczałt i zasady ogólne.

    Niestety podatnikiem jest i wybiera sposób opodatkowania "osoba
    fizyczna" a nie "przedsiębiorstwo osoby fizycznej"

  • 24. Data: 2006-01-16 09:08:54
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "ajt" <a...@u...com.pl> napisał w wiadomości

    > Lepiej na kochankę, bo w przypadku żony trzeba bardzo uważać w
    > transakcjach między firmami, ze względu na przepisy o powiązaniach

    Ale najpierw od kochanki trza pobrac troche weksli :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 25. Data: 2006-01-16 09:37:45
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    > osoba fizyczna + spółka INNA niż cywilna
    >
    > pozdr
    > Aleksander

    a czy moze to być spolka jawna?

  • 26. Data: 2006-01-16 10:44:49
    Temat: Re: Dwie firmy jednego przedsiebiorcy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jan 2006, fart wrote:

    > i gdzie tutaj jest zakaz prowadzenia dwóch przedsiębiorstw na różnych
    > formach opodatkowania ????????

    Opodatkowanie jest nie przedsiębiorstwo a podatnik :)
    Jak prowadzisz kilka KPiR to podatku nie płacisz od każdej
    KPiR z osobna, a policzonej *sumy* przychodów, kosztów
    i odliczeń.

    Przyznam że dziwią mnie od lat opisy w gazetach i interpretacje
    US dopuszczające możliwość opodatkowania na różnych zasadach
    DG 1-osobowej oraz S.C. tego samego podatnika, czyli "wg skali"
    lub liniowo z jednej i ryczałtem z drugiej działalności.
    Jakoś treść przepisów jest w tym temacie niezjadliwa.

    Ostatni przykład:
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/66.html?numer=1619
    &dok=1619.66.472.2.8.6.0.1.htm

    A przecież zarówno 1-os DG jak i S.C. są *JEDNYM* źródłem przychodu.

    Przyznam że ustawa posługuje się pojęciem "formy prowadzenia DG",
    co jedynie komplikuje poukładania sobie co i jak...

    > cały czas chodzi mi o ryczałt w jednym przedsiębiorstwie
    > i zasady ogólne w drugim .....

    ...kiedy przedsiębiorstwo z zasady <> podatnik :)

    Podatnikiem jest *zazwyczaj* osoba (fizyczna lub prawna).
    Wyjątkiem jest... VAT! (dotyczący S.C. jako "jednostki
    organizacyjnej nie posiadającej osobowości prawnej")

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 27. Data: 2006-01-16 10:52:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 15 Jan 2006 s...@o...pl wrote:

    > Teraz trzeba sprawdzić, czy któraś z wymienionych spółek może być samodzielnym
    > płatnikiem podatku dochodowego, który nie pojawi się na PIT5 przedsiębiorcy
    > będącego jej udziałowcem. Jeśli taką znajdziemy, uczynimy ją podatnikiem, który
    > rozlicza się na zasadach ogólnych. Jeśli nie znajdziemy, znaczy, że się nie da.

    Jak możesz to odnieś się do mojego posta obok - z linkiem
    do artykułu "Może być ryczałt i podatek liniowy"
    Bo z owymi "formami prowadzenia" ustawodawca rzeczywiście namieszał :)
    i widzę że też masz opory przed uznaniem iż "forma" w postaci
    S.C. pozwala obejść ograniczenie z faktu braku na liście art.10
    różnych "form" (a jednego źródła).

    Ew. jakiś zwolennik tezy o "różnych NIP" niech zapoda przepis :),
    (ew. z własnym komentarzem) bo zdroworozsądkowość tłumaczenia to
    jedno, zaś nr DU, a co ważniejsze nr artykułu, ustępu, paragrafu
    i punktu to drugie...!
    I to drugie byłoby mile widziane!
    Bo rzucić całą ustawą (tak jak GP w "postawa prawna" pod spodem")
    to każdy umie :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 28. Data: 2006-01-17 10:23:53
    Od: "grzess" <k...@w...pl>

    > I to drugie byłoby mile widziane!
    > Bo rzucić całą ustawą (tak jak GP w "postawa prawna" pod spodem")
    > to każdy umie :]

    mozliwym jest opodatkowanie na zasadach ogolnych i jednoczesnie w formie
    ryczaltu
    podatnik prowadzacy samodzielnie dzialalnosc okresla forme opodatkowania
    lecz jesli prowadzi w formie spolki to spolka okresla forme opodatkowania
    wspolnikow
    USTAWA
    z dnia 20 listopada 1998 r.
    o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych
    przez osoby fizyczne.
    Art. 6.
    5. Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy prowadził działalność
    samodzielnie, a także w formie spółki, opłaca w roku podatkowym ryczałt od
    przychodów ewidencjonowanych:
    1) odrębnie z działalności wykonywanej samodzielnie i odrębnie z
    działalności wykonywanej w formie spółki, gdy spełnia warunki określone w
    ust. 4 pkt 1, albo
    2) z działalności wykonywanej samodzielnie, gdy spełnia warunek określony w
    ust. 4 pkt 1 lit. a), a z działalności wykonywanej w formie spółki gdy
    spełnia warunek określony w ust. 4 pkt 1 lit. b).

    pozdrawiam

    Grzegorz

  • 29. Data: 2006-01-17 21:18:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Jan 2006, grzess wrote:

    > 1) odrębnie z działalności wykonywanej samodzielnie i odrębnie z
    > działalności wykonywanej w formie spółki, gdy spełnia warunki określone w
    > ust. 4 pkt 1, albo

    Thx!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd