  • 1. Data: 2006-04-19 11:18:31
    Temat: Dwie firmy w jednym roku - zaliczka pobrana przez płatnika
    Od: "Prezes" <p...@o...pl>

    Witam Szanownych Grupowiczów !!!

    W 2005 roku zmieniłem prace. Fakt ten nastąpił dokładnie 15 lutego.
    Czyli w starej firmie pracowałem przez 1,5 miesiąca. W nowej pracowałem
    10,5. W obu firmach na pełnym etacie i obie firmy znajdowały się
    poza miejscem mojego zamieszkania (takie same koszty uzyskania).
    Dostałem od każdej z frim PIT-11, zrobiłem rozliczenie roczne, no i wyszała
    mi dość spora niedopłata.
    Zacząłem analizować skąd takie buty i jedyną przyczną jakiej sie doszukałem
    to naliczone przez firmy koszty uzyskania. Otórz firma w której pracowałem
    1,5 miesiąca (i za taki okres otrzymałęm uposażenie), koszty uzyskania
    naliczyła
    za 2 miesiące. I podobnie nowa firma w której pracowałam 10,5 miąca, koszty
    "zaokrągliła" do pełnych 11 miesięcy.
    Także zaliczka na podatek została naliczona z za dużymi kosztami, i
    podejrzewam
    ze skąd teraz wychodzi ta niedopłata.
    Czy takie obliczanie kosztów i wynikajacych z tego zaliczek na podatek jest
    prawidłowe ?
    Skąd ewentualnie mogła się wziąść taka rozbieżność ?

    pozdrawiam
    Prezes

  • 2. Data: 2006-04-19 12:17:20
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 19 Apr 2006 13:18:31 +0200, Prezes napisał(a):

> [...]
    > poza miejscem mojego zamieszkania (takie same koszty uzyskania).
    > Dostałem od każdej z frim PIT-11, zrobiłem rozliczenie roczne, no i wyszała

    Piszesz że firmy naliczyły Ci za wysokie koszty uzyskania. Ale dużo
    istotniejsze jest - czy dobrze policzyły zaliczki, tzn. względem uzyskanego
    dochodu (wynagrodzenie - koszty)? Jeśli tak - to nie powinno być żadnej
    niedopłaty (o ile nie wlazłeś w wyższy próg podatkowy) i szukaj błędu gdzie
    indziej - może zapomniałeś odliczyć zdrowotnego?

    Jeśli zaś zaliczki są zbyt niskie w stosunku do wyliczonego dochodu to
    wtedy... hmm - najlepiej pogadać z księgowymi z tych firm :) Ale raczej
    wątpię by tak było...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 3. Data: 2006-04-19 21:52:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Prezes wrote:
> [...]
    > prawidłowe ?
    > Skąd ewentualnie mogła się wziąść taka rozbieżność ?

    obie firmy policzyły ci w lutym po 102.25 zł jako koszty.
    Na rozliczeniu rocznym luty jest niestety tylko jeden, wieć jedna
    dopłata jest tu. Ale to jest góra 20 zł.

    Gdzieś się musiałeś rąbnąć.

  • 4. Data: 2006-04-20 07:12:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    witek napisał(a):

    > obie firmy policzyły ci w lutym po 102.25 zł jako koszty.
    > Na rozliczeniu rocznym luty jest niestety tylko jeden, wieć jedna
    > dopłata jest tu. Ale to jest góra 20 zł.
    >
    > Gdzieś się musiałeś rąbnąć.

    Mogły też odliczyć podwójnie ulgę 44,17zł.
    Ale razem z podwójnymi kosztami daje to nie więcej niż 68,45zł niedopłaty.
    A ile ci wychodzi do dopłaty?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2006-04-21 06:59:45
    Od: "Prezes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Maddy" napisał ...
    > Mogły też odliczyć podwójnie ulgę 44,17zł.
    > Ale razem z podwójnymi kosztami daje to nie więcej niż 68,45zł niedopłaty.
    > A ile ci wychodzi do dopłaty?

    Tak też zrobiły. I dokładnie taka niedopłata mi wyszła jak piszesz.
    Widziałeś mojego PITa czy jak ;-)

    pozdrawiam
    Prezes

  • 6. Data: 2006-04-21 07:29:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Prezes napisał(a):

    > Użytkownik "Maddy" napisał ...
    >
    > Tak też zrobiły. I dokładnie taka niedopłata mi wyszła jak piszesz.
    > Widziałeś mojego PITa czy jak ;-)

    No dobra, przyznaję się, miałam wizję.
    Ale proszę się nie przyzwyczajać ;-)

    Maddy