  • Data: 2015-07-10 21:34:24
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.07.2015 o 19:31, Kviat pisze:

    > Po pierwsze masz problem: co to znaczy połówkowo? Pół żarówki? Pół
    > komputera?

    No właśnie

    > Po drugie, szkoła będzie miała problem: jak wprowadzić do ewidencji
    > (ŚT?) pół komputera? Połowa komputera nie nadaje się do użytku.

    a) 400zł to nie ŚT
    b) drugą połówkę dostanie w prezencie od Rady Rodziców

    > Po trzecie, nie da się sprzedać "pół komputera". Chyba, że go
    > rozbierzesz na części... Nie napisałeś co to za urządzenie,

    Access Point

    > Czy "rada rodziców" to jakaś zorganizowana forma (w sensie podatkowym)?

    W jakiś sposób jest. Wiem, że księgowo jest rozliczana osobno i to norma
    w wielu szkołach, że się bierze faktury na Rada Rodziców Przy Szkole
    XYZ. Rada ma swoje środki, które są rozliczane osobno. Żeby dostać te
    200zł od Rady, dyrekcja zwróciła się o dofinansowanie do RR i oni
    zdecydowali, że tyle dać.

    Księgowość budżetowa jest w ogóle Inna. Np. szkoły w Rudzie Obślizgłej
    biorą wszystkie faktury na Urząd Miasta, choć księgują je u siebie.
    Szkoły w Gliwicach i Zabrzu już biorą normalnie na siebie. Aczkolwiek
    podatków nie rozliczają, tylko jakieś sprawozdania i bilanse do Urzędu
    Miasta.

    > To zastanów się, na kogo tak na prawdę chcesz wystawić fakturę? Na
    > nieistniejący (formalnie) byt? Czy chcesz na tej "połówkowej" fakturze
    > wymieniać wszystkich rodziców po kolei z tej RR?

    Przecież nie ja chcę. To nabywca chce fakturę na

    Rada Rodziców Przy Szkole XYZ

    i tak robimy. Tylko teraz chcą na pół.

    > No i cholera wie, czy VAT na sprzedaż szkole będzie inny niż VAT na
    > sprzedaż dla RR? (nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem...)

    Ja niewatowy, zresztą normalnie na 23% bym dawał, jakbym był watowy.

    > Żeby szkoła mogła użytkować ten sprzęt (wprowadzić go do ewidencji) to
    > musiałaby:
    > a) otrzymać darowiznę połowy od RR
    > lub
    > b) wynająć połowę sprzętu od RR.

    A to już mnie lotto kole jajec, co one z tym zrobią.

    > Najprościej: jako nabywca _całego_ sprzętu szkoła (bo to chyba szkoła ma
    > użytkować sprzęt, a nie RR?). Ale szkoła _na_piśmie_ wskazuje RR jako
    > płatnika połowy ceny. I niech się oni bujają w swoich rozliczeniach.

    No ale oni tak nie chcą. Oni mają w zwyczaju dostawać faktury na RR i
    szlus.