  • Data: 2015-07-21 00:23:10
    Temat: Re: Dwóch płatników za 1 urządzenie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "klaus" napisał w wiadomości grup
    W dniu 20-07-2015 o 17:15, J.F. pisze:
> [...]
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/250-dokumentacja/251
    -faktury/294-wystawianie-faktury/182003-dane-weryfik
    acja-danych-faktura.html
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/250-dokumentacja/251
    -faktury/294-wystawianie-faktury/166700-dane-faktura
    -weryfikacja-danych.html

> [...]
    >ustawy o podatku od towarów i usług oraz przepisów wykonawczych do
    >powyższej ustawy, nakładającego na sprzedawcę obowiązek weryfikacji
    >danych podawanych przez nabywcę towarów, na podstawie których
    >wystawiana jest faktura VAT na rzecz podmiotu prowadzącego
    >działalność gospodarczą. Jednocześnie Wnioskodawca uważa, że
    >wystarczające jest ustne podanie przez nabywcę danych potrzebnych do
    >wystawienia faktury.
    >W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawcy w
    >sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się

    Taaa ... a potem przyjdzie inny urzad, sprawdzi dane i przywali kare,
    za sprzedaz papierosow ponizej ceny osobie prywatnej :-)

    Faktury na olej opalowy niby te same, a
    http://www.lex43.pl/#!/orzeczenia-sa/sygnatura/I%20S
    A/%C5%81d%201077/10

    "Fikcyjne dane nabywcy uniemożliwiały jego identyfikację a tym samym
    ustalenie,
    czy olej opałowy został wykorzystany zgodnie z jego przeznaczeniem.
    Przyjęcie
    przez sprzedawcę oświadczenia zawierającego nieprawdziwe dane nabywcy
    było zatem,
    z uwagi na cel regulacji, równoznaczne z jego brakiem.
    Oświadczeniem, o którym mowa w rozporządzeniu było bowiem wyłącznie
    oświadczenie zawierające dane zgodne ze stanem rzeczywistym lub
    zawierające nieistotne wady."

    http://www.podatki.biz/artykuly/14_14293.htm
    "Oświadczenia, by mogły być podstawą stosowania preferencyjnej stawki
    podatku akcyzowego, muszą zawierać wszystkie elementy wymagane
    przepisami prawa, a zarazem muszą być rzetelne, tj. zawierać dane
    zgodne z rzeczywistością. Wskazać należy, iż prawidłowo złożone
    oświadczenie o przeznaczeniu oleju na cele opałowe, zgodnie z wolą
    prawodawcy, jest warunkiem stosowania obniżonej stawki podatku
    akcyzowego. W sytuacji gdy oświadczenia są nieprawidłowe, nie jest
    możliwe skorzystanie ze stawki preferencyjnej."

    No ale to w zasadzie sie nie tyczy VAT ...

    J.