  • 1. Data: 2003-12-09 15:05:41
    Temat: Działalność bez NIPu? :)
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Ponieważ w urzędzie skarbowym niczego się dzisiaj nie dowiedziałem (atak
    emerytów aktualizujących NIP-3 w związku ze zmianą dowodu osobistego, efekt
    wczorajszego newsa w Panoramie ;), to pytam tutaj.

    Zarejestrowałem się w US, ale NIP dostanę za trzy tygodnie. I teraz kilka
    pytań:

    1. Czy mogę wystawiać faktury VAT bez NIPu? (pewnie nie)
    2. Czy mogę księgować faktury VAT od kontrahenta zagranicznego, na których
    nie będzie NIPu??

    Zależy mi zwłaszcza na pkt. 2. Kurde, przecież złożyłem wszystkie papiery,
    powinienem móc prowadzić działalność, jedynym moim problemem jest fakt, że
    nie znam swojego NIPu.

    Ktoś podpowie?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2003-12-09 18:28:11
    Temat: Re: Działalność bez NIPu? :)
    Od: bwaszczak <b...@g...pl>

    Samotnik wrote:
> [...]
    > pytań:
    >
    > 1. Czy mogę wystawiać faktury VAT bez NIPu? (pewnie nie)
    Można. ( identyfikacją będzie regon). Po otrzymaniu NIP należy
    sporządzić noty korygujące uwzględniajace NIP.

    > 2. Czy mogę księgować faktury VAT od kontrahenta zagranicznego, na których
    > nie będzie NIPu??

    oczywiście.

> [...]
    > powinienem móc prowadzić działalność, jedynym moim problemem jest fakt, że

    pozdrawiam,
    Beata

  • 3. Data: 2003-12-09 22:32:24
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik bwaszczak b...@g...pl ...

    > Można. ( identyfikacją będzie regon). Po otrzymaniu NIP należy
    > sporządzić noty korygujące uwzględniajace NIP.

    To ze posługujesz się w zastępstwie regonem to się zgadza (może PESEL by
    wystarczył???) ale jaki przepis mówi o notach korygujących???
    Zresztą notę to chyba mógłby wystawić twój kontrachent, wystawiający to
    chyba korektę???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin

  • 4. Data: 2003-12-10 07:48:10
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Budzik" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wystarczył???) ale jaki przepis mówi o notach korygujących???
    > Zresztą notę to chyba mógłby wystawić twój kontrachent, wystawiający to
    Jak najbardziej nie widze sensu wystawienia noty korygującej ustawa daje
    możliwość posługiwania sie numerem tymczasowym art.9.8 " podatnik
    zarejestrowany obowiązany.....gdy numer nie został jeszcze nadany jest
    obowiązany posługiwać sie numerem tymczasowym "
    Jak nie ma błedu to nie ma co korygować
    Wiola

  • 5. Data: 2003-12-10 17:52:42
    Od: "Neko" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > 2. Czy mogę księgować faktury VAT od kontrahenta zagranicznego, na których
    > nie będzie NIPu??

    Oczywiscie. Mozesz ksiegowac i faktury, rachunki, paragony,
    KP etc - wszystko co ma minimum informacji - w ramach rozsadku oczywiscie ;)

    Neko

  • 6. Data: 2003-12-10 19:09:28
    Od: p...@a...pl (Pitus)

    Samotnik <s...@w...samotnik.art.pl> wrote:

    > Zarejestrowałem się w US, ale NIP dostanę za trzy tygodnie. I teraz

    Czy NIPu 'osobistego' wczesniej nie miales? bo to bedzie
    najprawdopodobniej ten sam.

    p.