  • 1. Data: 2003-12-09 11:37:41
    Temat: Faktura korygująca - banalne pytanie
    Od: "Paweł" <n...@m...pl>

    przepraszam za banał , ale przekopałem archiwum i nie znalazłem odpowiedzi :

    jestem sprzedawcą - wystawiłem fakture vat

    po miesiącu klient zwraca towar - ja wystawiam mu fakturę korygującą i tu
    pytanie

    czy klient ma otrzymać oryginał korekty czy też ma otrzymać kopię a ja
    zachowuję oryginał faktury korygującej vat ?

    pytam bo nie jestem fachowcem ale gdzieś mi się obiło o uszy że skoro będę
    chciał skorygować podatek vat to mogę to uczynić wyłącznie w oparciu o
    oryginał dokumentu - czyli korekta w oryginale powinna zostać u mnie jako
    sprzedawcy

  • 2. Data: 2003-12-09 12:25:56
    Temat: Re: Faktura korygująca - banalne pytanie
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Paweł" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > chciał skorygować podatek vat to mogę to uczynić wyłącznie w oparciu o
    > oryginał dokumentu - czyli korekta w oryginale powinna zostać u mnie jako
    --------------------------------------
    Faktura korygująca funkcjonuje tak jak faktura sprzedaży kopia dla wystawcy
    jest tylko różnica jesli chodzi o podpis na korekte musisz miec
    potwierdzenie odbioru faktury korekty a faktura sprzedaży możesz miec
    oswiadczenie o wystawieniu bez podpisu odbiorcy.
    Wiola

  • 3. Data: 2003-12-09 13:48:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2003, Paweł wrote:
    [...]
    >+ czy klient ma otrzymać oryginał korekty

    Jasne !

    [...]
    >+ pytam bo nie jestem fachowcem

    ...cytuję:
    >+ jestem sprzedawcą - wystawiłem fakture vat

    ...to KTO jest fachowcem, jak nie ty ??
    Nie wierzę że robisz coś na czym się nie znasz ! (nie bić !! :))

    >+ ale gdzieś mi się obiło o uszy że skoro będę
    >+ chciał skorygować podatek vat to mogę to uczynić wyłącznie w oparciu o
    >+ oryginał dokumentu

    nienienie - to nadal dotyczy klienta !
    Natomiast co do sprzedawcy jest taki wymóg, że *jeśli korekta
    zmniejsza podatek do zapłacenia* - to można dokonać obniżenia
    ("ująć go z minusem w przychodzie" :)) dopiero posiadając
    *podpisaną* kopię korekty !

    >+ - czyli korekta w oryginale powinna zostać u mnie jako
    >+ sprzedawcy

    Możesz uzasadnić w jakim celu ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2003-12-09 15:51:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Dec 2003, Wiola wrote:
    [...do Pawła...]
    >+ Faktura korygująca funkcjonuje tak jak faktura sprzedaży kopia dla wystawcy
    >+ jest tylko różnica jesli chodzi o podpis na korekte musisz miec
    >+ potwierdzenie odbioru faktury korekty

    ...w celu ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (któremu *się wydaje* że fakturę *podwyższającą* VAT należny
    trzeba wpisać mimo braku potwierdzenia ! Oczywiście tu
    chodziło o zwrot, wiem :))

  • 5. Data: 2003-12-10 07:19:27
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Tue, 9 Dec 2003, Wiola wrote:
    > [...do Pawła...]
    >
    > ...w celu ?
    Gotfryd o co ci chodzi ? Dziś jestem jeszcze śnieta( szybko kawe robie) ale
    wczoraj chyba dobrze zrozumiałam .W/g mnie i zapewne ustawy a moze nie tyle
    ustawy co rozporządzenia " sprzedawca jest obowiązany posiadac potwierdzenie
    odbioru faktury korygującej " Art.41 i dokładnie to próbowałam napisac.Wiec
    powiedz prosze co w tym jest nie tak ?
    Wiola

  • 6. Data: 2003-12-10 08:14:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Dec 2003, Wiola wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > >+ jest tylko różnica jesli chodzi o podpis na korekte musisz miec
    >+ > >+ potwierdzenie odbioru faktury korekty

    Nie bić poproszę :)
    Napisałaś objaśnienie tak, jakby dotyczyło *wszystkich* faktur
    korygujących ("funkcjonuje jak f-ra sprzedaży") i dlatego się czepiam :)
    A dalsza uwaga dotyczy tylko NIEKTÓRYCH korekt.

    [...]
    >+ ustawy co rozporządzenia " sprzedawca jest obowiązany posiadac potwierdzenie
    >+ odbioru faktury korygującej " Art.41 i dokładnie to próbowałam napisac.Wiec
    >+ powiedz prosze co w tym jest nie tak ?

    ...par. 41.4 dotyczy tylko korekt *zmniejszających* podatek należny :)
    Przy podwyższeniu podatku takiego obowiązku nie ma - gdyż byłoby
    dziwnie "nie mogłem VATu zapłacić bo odbiorca nie podpisał korekty" :),
    opis wymagań jest (osobno) w par. 42 i dotyczy wyłącznie odbiorcy !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-12-10 09:14:26
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Wed, 10 Dec 2003, Wiola wrote:
    > [...]
    >
    > Nie bić poproszę :)
    -----------------------------
    Ja i bicie cos takiego.

    > Napisałaś objaśnienie tak, jakby dotyczyło *wszystkich* faktur
    > korygujących ("funkcjonuje jak f-ra sprzedaży") i dlatego się czepiam :)
    -------------------------
    Fakt tak zbyt ogólnie to napisałam

    > A dalsza uwaga dotyczy tylko NIEKTÓRYCH korekt.
    >
    > [...]
    >
    > ...par. 41.4 dotyczy tylko korekt *zmniejszających* podatek należny :)
    -----------------------------
    Jak najbardziej to jest na rabaty upusty czyli zmniejszenia Vat

    > Przy podwyższeniu podatku takiego obowiązku nie ma - gdyż byłoby
    > dziwnie "nie mogłem VATu zapłacić bo odbiorca nie podpisał korekty" :),
    > opis wymagań jest (osobno) w par. 42 i dotyczy wyłącznie odbiorcy !
    ------------------------------------
    Tu tez zgoda ale nie do konca a ten punkcik par.42
    6. Przepisy § 35 ust. 4-7, § 36 oraz § 41 ust. 4 i 7 stosuje się odpowiednio
    czy jednak nie dotyczy podpisu ?
    Wiola

  • 8. Data: 2003-12-10 09:37:30
    Od: "Paweł" <n...@m...pl>

    > ...cytuję:
    >
    > ...to KTO jest fachowcem, jak nie ty ??
    > Nie wierzę że robisz coś na czym się nie znasz ! (nie bić !! :))

    dawno dawno temu sprzedawca to był taki człowiek, który musiał umieć
    rozmawiać z klientami i sprzedawać im towar
    ale niestety te czasy chyba już odeszły do lamusa - teraz sprzedawca
    powinien przede wszystkim być ekspertem z zakresu ustawy o podatku VAT,
    obsługi kasy fiskalnej, może jeszcze ZUS i tylko miejsca na obsługę klienta
    juz nie starcza :(

    > nienienie - to nadal dotyczy klienta !

    ok, dzieki serdeczne za pomoc i łopatologiczne wytłumaczenie - będe juz
    wiedział

> [...]
    > zmniejsza podatek do zapłacenia* - to można dokonać obniżenia
    > ("ująć go z minusem w przychodzie" :)) dopiero posiadając

    a czy to trzeba uzasadniać ? logika zresztą nie ma tu nic do rzeczy -
    poprostu ustawodawca przyjął tak i juz więc co tu tłumaczyć ?
    równie dobrze mógłby przyjąć odwrotnie albo że w lewym górnym roku odbiorca
    ma stawiać krzyżyk a prawym kółeczko koloru zielonego
    jak dla mnie to generalnie nie próbuję się w tym wszystkim doszukiwac logiki
    czy uzasadnień - poprostu państwo nakłada na mnie pewne biurokratyczne
    obowiązki wiec staram sie je dobrze wykonywac, a wczoraj akurat miałem
    wystawić pierwszą w życiu korektę (bo do tej pory jakoś się obywałem bez
    nich) a akurat moja księgowa jest na chorobowym więc nie chciałem jej nękac
    w domu

    pozdrawiam i dziękuję serdecznie za pomoc