    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Działalność bez NIPu? :)
    Date: Tue, 9 Dec 2003 15:05:41 +0000 (UTC)

    Ponieważ w urzędzie skarbowym niczego się dzisiaj nie dowiedziałem (atak
    emerytów aktualizujących NIP-3 w związku ze zmianą dowodu osobistego, efekt
    wczorajszego newsa w Panoramie ;), to pytam tutaj.

    Zarejestrowałem się w US, ale NIP dostanę za trzy tygodnie. I teraz kilka
    pytań:

    1. Czy mogę wystawiać faktury VAT bez NIPu? (pewnie nie)
    2. Czy mogę księgować faktury VAT od kontrahenta zagranicznego, na których
    nie będzie NIPu??

    Zależy mi zwłaszcza na pkt. 2. Kurde, przecież złożyłem wszystkie papiery,
    powinienem móc prowadzić działalność, jedynym moim problemem jest fakt, że
    nie znam swojego NIPu.

    Ktoś podpowie?
    --
    Samotnik