    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza i odliczenia od podatku
    Date: Thu, 27 Apr 2006 10:43:25 +0200

    On Thu, 27 Apr 2006 m...@g...com wrote:

    > Jesli sie dobrze orientuje w przypadku firmy informatycznej moze to byc
    > oprogramowanie, sprzet komputerowy - nie wiem specjalistyczna prasa i
    > ksiazki moga podlegac odliczeniu ?

    *PODANIE*.
    Rozróżniaj ODLICZENIA od ZALICZENIA W KOSZT.
    Ja wiem że bardzo często skutek podatkowy jest taki sam, ale
    ustawodawca rozróżnił te dwa pojęcia i dotyczą one wartości
    ujmowanych przy rozliczeniu *w różnych miejscach*.
    Ja tam nie widzę przeciwwskazań do uznania literatury fachowej
    za KUP. Odliczeń z tego tytulu dawno już nie ma.

    > Jak ma sie sprawa odliczen w przypadku gdy tylko jeden sektor
    > dzialalnosci przynosi zyski

    Nijak, przychody i ksozty z tego samego źródła się sumuje zaś
    DG jest jednym wspólnym "źródłem".
    Finansowanie rozwoju jednego zakładu z przychodów innego
    zakładu tego samego przedsiębiorcy albo prowadzenie dumpingu
    może podlegać ograniczeniom np. z ustaw antymonopolowych, ale
    prawo podatkowe nic do tego nie ma.
    Ale już amortyzacja ST z działalności którą "zarzucono" nie
    jest kosztem, pewne wyłączenia są.

    > sie rowniez, iz nie moge pewnie odliczac wyposazenia pokoi jesli nie
    > prznosza one zadnego zysku.

    Jeszcze rozróżnij:
    - zysk (dochód) od przychodu :)
    - wyposażenie od środków trwałych