    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzienne zestawienie sprzedaży a pieczątka
    Date: Wed, 21 Dec 2005 10:46:59 +0100

    On Wed, 21 Dec 2005, macias wrote:

    > Ale pierwsze zdanie jednak wyklucza możliwość 100% rezygnacji z pieczątki.

    Jeden z przypadków już mi się przypomniał: aby móc zaliczyć
    w KUP za pomocą DW zakup materiałów pomocniczych trzeba
    mieć "paragon z pieczątką lub oznaczeniem" - par. 14.4
    rozp. ds. KPiR.
    Czyli aby móc "normalnie" sprzedawać drobiazgi firmom (*drobiazgi*
    typu jedna paczka spinaczy) sprzedawca musi albo mieć pieczątkę
    albo paragon na "firmowym" papierze - paragon fiskalny ten
    warunek spełnia (jest "oznaczenie" sprzedawcy).

    > Swoją drogą nie rozumiem tej gloryfikacji pieczątek w różnego typu urzędach

    ...a to już tylko nadgorliwość pozostała chyba z czasów kiedy na
    "wyrobienie pieczątki" trzeba było mieć stos papierów.

    > OK, zostawmy język. Nadal nie pojmuję idei tej sprzedaży. Mało tego! Nie
    > pojmuję idei ewidencjonowania jej! Skoro sprzedaję coś bez rachunku (czy mogę
    > prosić o przykład?
    > Chodzi o możliwość zupełnego obycia się bez rachunku/faktury?
    > Na przykład w jakich sytuacjach?)

    ...już wiesz....

    > to po co mam to ewidencjonować?

    ...aby móc wyliczyć należny podatek.

    > Inna sprawa, że w tej rubryce mogę wypisywać cuda - sprzedaż,
    > która w ogóle nie istniała lub nie wpisywać tej, która zaistniała

    Moment.
    Zobowiązanie prawne oparte jest na uczciwości i kontroli.
    Masz wpisać to co masz wpisać - i pierwotnym założeniem
    jest iż tak zrobisz.
    A jeśli zrobisz inaczej to takie postępowanie zagrożone jest
    sankcją karną.

    > bo skoro
    > jest nieudokumentowana (czy też bezrachunkowa),

    ...zdecydowanie to drugie. Nieudokumentowana będzie tylko
    jak jej nie wpiszesz :>
    A to już przestępstwo (przy małej skali - wykroczenie) skarbowe.

    > to właściwie nie ma dowodu na jej istnienie

    Jak to piszesz ? - "właściwie" ? No niewłaściwie... ;)
    Dowodem może być np. zeznanie świadka - świadkiem może być ten
    co kupował.

    > - po co więc ją gdziekolwiek uzwględniać?

    ...żeby prawidłowo naliczyć podatki !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)