    From: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzierżawa maszyny w KPiR
    Date: Sat, 20 Jul 2002 22:12:04 +0200

    Użytkownik "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ahcfpa$qsl$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Witaj Karolu :-)
    > Może. To zależy od przyjętej zasady księgowania. Ale - zgodzisz się, że
    > czytelniej jest, jeśli data księgowania pokrywa się z datą poniesienia
    > wydatku.

    Nie przecze, ze moze to byc czytelniejsze. Wyobrazam sobie tylko taka
    teoretyczna sytuacje, ze ten "od maszyny" nie zglasza sie systematycznie po
    pieniadze. Wtedy przy metodzie memorialowej robie sobie KUP na ostatni dzien
    miesiaca.
    W szczegolnosci jezeli kwota ta ma "duzy" wplyw na zaliczke w PDOF.

    > Poza tym - niezmiernie rzadko zdarza się, aby ktoś przyjmował
    > metodę memoriałową.

    A tego to akurat nie wiem, bo nie mam rozeznania na rynku KPiR :-). Jak sam
    bawilem sie w KPiR to robilem to memorialowo.

    Pozdrawiam,
    Karol