    From: t <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: EŚT
    Date: Sat, 02 Dec 2006 20:42:57 +0100

    Dnia 02-12-2006 o 20:26:42 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > [...]

    (...)

    > No odpisałeś *łacznie* 100% czy nie? ;)
    > Jak tak, to 2000 zł, a jeśli nie to wytłumacz dlaczego wyżej napisałeś
    > inaczej :)

    > Ano, jedną odpowiedź mamy ;) - to skąd Ci wyszło 0 zł dla "D"?

    Ok, wykoncypowałem w międzyczasie że walnąłem gafę :)
    Tylko teraz D i E czekają też na lepsze czasy czy od razu 2000 tam mam
    wpisywać?
    Na mój gust stoi puste bo w końcu po aktualizji WP trzeba gdzieś to
    powpisywać
    i właśnie w te kolumny.

    > Nie przesadzasz aby? IMO zrobić kolejny wpis i już.
    > Pozycja w EST jest potrzebna do określenia amortyzacji - pomijam że
    > masz
    > jednorazową :), ale tak "w ogóle", jej numer IMO występuje się jako
    > "dowód
    > księgowy" ("oznaczony numerem" wg rozporządzenia!) do KPiR.
    > W razie ulepszenia lub innego powodu do zmiany wysokości raty będzie
    > nowy wpis ("nowa linijka") i już.
    > Ktoś ma coś przeciw?

    Ja :) Jak dodam coś do tego kompa za 2000 którego mam w pozycji nr 1 EŚT,
    następnie kupię 100 kolejnych kompów, a następnie dodam do niego napęd
    HEKTA-ROM(bo to będzie rok 2030 skoro już 100 kompów kupię :) ),
    to jak nawiązać w pozycji 102 do pozycji 1(jasne że można ale chodzi mi o
    to jak
    autor przepisu w UPDOF to widział)? Na mój gust łatwiej i 'prawiej'
    mieć dla każdego ŚT kartę tego środka i tam wszytsko notować, ew dla
    środków
    nierozbudowywalnych kartę zbiorczą.

    > EST się trzyma "wiecznie"!
    > Rownież w razie zamknięcia DG - przecież jakbyś ponownie otwarł, to
    > STARE
    > ST wprowadza się ze STAREJ ewidencji (włącznie z "przerwaną"
    > amortyzacją!)

    Właśnie tak to przeczuwałem, ale czarno na białym tego nigdzie nie
    znalazłem.

    > No żesz... a niby jakim prawem wartość POCZĄTKOWA spadła?
    > Przepis poproszę!

    Na logikę w kolejnym roku wartość początkowa jest zerowa skoro już
    zamortyzowany
    (czyli zużyty). W realu komp może dalej brykać(zwłaszcza że to am.
    jednorazowa).

    > W przepisach, w przepisach :)
    > Przewałkuj art.22a i dalsze, przypisując *dosłowne* znaczenie
    > podefiniowanym pojęciom - czyli jak napisali "wartość początkową
    > POWIĘKSZA SIĘ" lub "POMNIEJSZA SIĘ" to się ją powiększa lub
    > pomniejsza i tyle - w żadnym innym przypadku nie, bo nie ma
    > przepisu!

    Jeśli juz przetrawiłeś przepisy to jest to wszytsko proste i przyjemne.
    Ja dopiero dojrzałem do EŚT, w miarę rozumiem o co biega no i praktyczne
    zastosowanie teorii sprawia mi kłopot - to tak jak wiedza z wykładów
    kontra późniejsze zastosowanie jej w warunkach rzeczywistych :)

    Dzięki za odpowiedź :)