  • 1. Data: 2002-05-08 13:01:40
    Temat: EŚT - wyprowadzenie środka z ewidencji
    Od: "Maxx" <m...@p...fm>

    Witam

    Do EŚT został wrzucony samochód osobowy na podstawie DW. Jak można go w
    zgodzie z przepisami wyrzucić z ewidencji środków trwałych (zakup nowego
    samochodu, stary nie jest wykorzystywany do działalności gospodarczej)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-05-08 16:27:25
    Temat: Re: EŚT - wyprowadzenie środka z ewidencji
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    napisz sam sobie informacje taki protokol , (oczywiscie musisz odnowtowac to
    w EST) , ze z dniem tym a tym wyprowdzasz auto z EST i po kłopocie , za
    miesiac w ktorym tego dokonales odlicz jeszcze amortyzacje
    ,
    jcaek

  • 3. Data: 2002-05-09 04:33:54
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik jacek <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyj
    nych napisał:abbjg0$8tv$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > w EST) , ze z dniem tym a tym wyprowdzasz auto z EST i po kłopocie , za
    > miesiac w ktorym tego dokonales odlicz jeszcze amortyzacje

    I czy aby nie musisz jeszcze oplacic podatku doch. od przychodu ze sprzedazy
    tegoz autka?

    Jesli bylo kupione na firme i jesli go sprzedajesz....

    ogolnie polecam: http://www.ksiegarnia.e-prawnik.pl/index.php?catID=1
    5&pro
    dID=174

    --
    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2002-05-09 06:32:42
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 May 2002, glos wrote:
    [...]
    >+ I czy aby nie musisz jeszcze oplacic podatku doch. od przychodu ze sprzedazy
    >+ tegoz autka?
    >+
    >+ Jesli bylo kupione na firme i jesli go sprzedajesz....

    W pytaniu nie było mowy o sprzedaży ! Fakt, *jeśli sprzeda*
    to ma zapłacić; ale pytający pisał tylko o "zaprzestaniu
    używania w DG".

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-09 08:27:15
    Od: "jacek" <k...@p...onet.pl>

    witaj glos

    podatek dochodowy zaplacisz sprzedajac auto kt bylo w EST, nie zaleznie
    od tego czy bylo zakupione na firme czy kupiles to auto prywatnie a potem
    wprowadziles do EST

    jacek

  • 6. Data: 2002-05-09 09:35:34
    Od: "Maxx" <m...@p...fm>

    Użytkownik "jacek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > podatek dochodowy zaplacisz sprzedajac auto kt bylo w EST, nie zaleznie
    > od tego czy bylo zakupione na firme czy kupiles to auto prywatnie a potem

    A jak przedstawia się sprawa VAT'u (samochód kupiony na umowę kupna
    sprzedaży)???

  • 7. Data: 2002-05-09 09:54:58
    Od: "Michal Kawecki" <k...@2...pl>

    > witaj glos
    >
    > podatek dochodowy zaplacisz sprzedajac auto kt bylo w EST, nie
    > zaleznie od tego czy bylo zakupione na firme czy kupiles to auto
    > prywatnie a potem wprowadziles do EST

    Ależ to jest zupełnie nielogiczne! Sam mam ten sam problem - mam auto bedące
    prywatną moją własnością, jako współwłaściciel spółki cywilnej rozliczam
    koszty jego utrzymania wg ewidencji przebiegu. Jednak rozważam możliwość
    wprowadzenia tego auta do EST po to, aby uniknąć żmudnego wpisywania tras. To
    co piszesz oznaczałoby, że wyprowadzając później auto z DG (np. celem
    _prywatnej_ odsprzedaży) musiałbym zapłacić od niego podatek dochodowy -
    pomimo iż samochód na firmę kupiony nie był!

    A rozwijając temat dalej, co będzie jeżeli do EST wprowadzę np. dom, którego
    jestem _prywatnym_ właścicielem? Czy przenosząc firmę w inne miejsce i
    wyprowadzając go z DG, będzie na mnie ciążyło fatum zapłaty podatku przy jego
    sprzedaży w bliżej nieokreślonej przyszłości?

    M.

  • 8. Data: 2002-05-09 10:39:04
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

    > Jeżeli nie odliczałeś VATu przy zakupie ( a w Twojej sytuacji na pewno
    > tak było) to w momencie "wyprowadzenia' samochodu z firmy kwestia VATu
    > jest zamknięta.

    Nie do końca - musi wystawić FV wewnętrzną i wykazać obrót zwolniony z VAT

    Orka

  • 9. Data: 2002-05-09 10:40:51
    Od: "Orka" <o...@i...pl>

    Użytkownik Michal Kawecki <k...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:

> [...]
    > _prywatnej_ odsprzedaży) musiałbym zapłacić od niego podatek dochodowy -
    > pomimo iż samochód na firmę kupiony nie był!
    -----------
    Takie mamy prawo podatkowe
    ------------
> [...]
    jego
    > sprzedaży w bliżej nieokreślonej przyszłości?
    Nie - nieruchomości są traktowane inaczej:-)

    Orka

  • 10. Data: 2002-05-09 10:54:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    VATu

    > Nie do końca - musi wystawić FV wewnętrzną i wykazać obrót zwolniony
    z VAT

    > Orka

    A potem: patrz wątek o strukturze zakupów :-)))
    (sprzedaz srodka trwalego)