  • 1. Data: 2003-04-04 18:54:26
    Temat: Ekwiwalent Za Urlop - Ile Dni Pracujących W 2003
    Od: t...@o...pl

    Niedługo będę musiał obliczyć ekwiwalent za niewykorzystany urlop odchodzącego
    pracownika. Do tego należy wyliczyć współczynnik. Jest to pracochłonne i łatwo
    o pomyłkę, dlatego nie podchodzę do tego zadania.

    Pytam na forum, może ktoś zna współczynnik potrzebny do obliczania ekwiwalentu
    za niewykorzystany urlop, a jeśli nie to czy wie, albo może podać, gdzie
    znaleźć liczbę dni pracujących w 2003.

    Surfowałem za tym po sieci ale bez rezultatu.

    Pozdrawiam
    Thomasson

  • 2. Data: 2003-04-06 15:53:40
    Temat: Re: Ekwiwalent Za Urlop - Ile Dni Pracujących W 2003
    Od: "Dorota Born" <d...@l...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znaleźć liczbę dni pracujących w 2003.
    >
    > Surfowałem za tym po sieci ale bez rezultatu.

    No cóż ja za to się pobawiłam a oto wynik moich wyliczanek:

    2003 rok = 365 dni - 52 niedziele - 52 soboty -8 dni wolnych od pracy
    = 253 dni pracy / 12 m-cy = 21,08 taki wyszedł współczynnik.

    Co prawda nie potwierdzony przez nikogo, mam jednak nadzieję że jeszcze ktoś
    na ten temat coś napisze.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2003-04-06 22:33:33
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik "Dorota Born" <d...@l...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > = 253 dni pracy / 12 m-cy = 21,08 taki wyszedł współczynnik.
    >
    > Co prawda nie potwierdzony przez nikogo, mam jednak nadzieję że jeszcze ktoś

    Ze stony http://www.gdansk.oip.pl/33.html
    ale widziałem to w wielu innych miejscach.

    Jak obliczyć miesięczną normę czasu pracy?
    W celu obliczenia normy miesięcznej dla pełnego etatu należy pełne tygodnie
    pomnożyć przez normę tygodniową (w roku 2001 - 42 godziny, w roku 2002 - 41
    godzin, a w roku 2003 40 godzin), od tej liczby godzin odjąć iloczyn normy
    dobowej (czyli 8 godzin i 24 minuty w roku 2001 oraz 8 godzin i 12 minut w
    2002r., a w przypadku roku 2003 - 8 godzin) i liczby świąt przypadających w
    innym dniu niż niedziela, a następnie dodać iloczyn normy dobowej i dni
    roboczych wykraczających poza pełne tygodnie, przypadających od poniedziałku
    do piątku. Przy miesięcznym okresie rozliczeniowym należy pamiętać, że tydzień
    trwa 7 dni, bez względu na to, w jakim dniu tygodnia przypada pierwszy dzień
    miesiąca; odpowiednio 4 tygodnie zawsze upływają 28 dnia miesiąca.

    Moje wyliczenia dni roboczych w 2003 roku:
    styczeń 22
    luty 20
    marzec 21
    kwiecień 21
    maj 20 ( 3-ci wypada w sobotę, ale i tak zmniejsza normę czasu pracy )
    czerwiec 20
    lipiec 23
    sierpień 20
    wrzesień 22
    październik 23
    listopad 18 ( 1-szy w sobotę, ale jw. ; jakoś dziwnie mało ;) )
    grudzień 21

    czyli razem 251 dni
    czyli współczynnik urlopowy do ekwiwalentu = 20,92

    Ryszard

  • 4. Data: 2003-04-07 06:57:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003, Ryszard G wrote:
    [...]
    >+ maj 20 ( 3-ci wypada w sobotę, ale i tak zmniejsza normę czasu pracy )

    A wiesz, że na .prawo widziałem spory czy za święto w sobotę
    przysługuje dzień wolny :)
    Natomiast rzeczywiście jest ciekawie: tym sposobem ilość dni
    kalendarzowych roboczych w miesiącu jest inna od ilości dni roboczych
    w okresie rozliczeniowym pt. "ten sam miesiąc" :) co będzie
    skutecznie komplikowało udzielanie odpowiedzi na podobne pytania :]
    Wyjątkowo *to* pytanie było zadane precyzyjnie :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-04-07 17:34:03
    Od: "Dorota Born" <d...@l...pl>

    Sprawdzałam jeszcze raz swoje obliczenia i różnica wychodzi mi w Listopadzie
    19 dni robocze
    a odpowiedz Pana Ryszarda

    >listopad 18 ( 1-szy w sobotę, ale jw. ; jakoś dziwnie mało ;) )

    może ktoś mnie w pracy chce przetrzymać o jeden dzień dłużej.

    Dorota

  • 6. Data: 2003-04-10 21:24:13
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Podobna dyskusja toczyła się też na