  • 1. Data: 2002-08-20 12:05:07
    Temat: Ekwiwalent za urlop - jak liczyc ?????
    Od: Krzysztof Bajorek <k...@f...polbox.pl>

    Witam.
    Mam pyatnie jak liczy sie kwote do wyplaty za nie wykorzystany urlop?
    Ustala sie dniowke i mnozy ilosc dni urlopu ? - a jaka ilosc dni bierze
    sie jako dni robocze w miesiacu - ? czy jest jakas stala liczba ?

    pozdr
    KB

  • 2. Data: 2002-08-20 13:22:16
    Temat: Re: Ekwiwalent za urlop - jak liczyc ?????
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 14:05:07 +0200, Krzysztof Bajorek
    <k...@f...polbox.pl> zakodował:

    >Mam pyatnie jak liczy sie kwote do wyplaty za nie wykorzystany urlop?
    >Ustala sie dniowke i mnozy ilosc dni urlopu ? - a jaka ilosc dni bierze
    >sie jako dni robocze w miesiacu - ? czy jest jakas stala liczba ?

    Rozporzadzenie w sprawie szczegolowych zasad udzielania urlopu
    wypoczynkowego, ustalania i wyplacania wynagrodzenia za czas urlopu
    oraz ekwiwalentu pienieznego za urlop. Poszukaj na rzepie. Jest to
    dosyć pokręcone.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-08-20 13:35:52
    Od: Krzysztof Bajorek <k...@f...polbox.pl>

    Witam.
    ze jest pokrecone to wiem ale moze jest prosty w miare lopatologiczny wzor ?

    pozdr
    KB

  • 4. Data: 2002-08-20 15:14:52
    Od: "Evian" <m...@c...pl>

    "Krzysztof Bajorek" <k...@f...polbox.pl> wrote in message
    > Witam.
    > ze jest pokrecone to wiem ale moze jest prosty w miare lopatologiczny wzor
> [...]
    podaje paralopatologiczny wzor:
    sumujesz pobory z ostatnich 3 mies (np 100 +120+115=335)- zalózmy ze to
    tysiace EUR ;)
    335/3=111,66 zl -tu wyliczasz srednia za miesiac
    111,66 /21 (czyli tzw. wspólczyniik urlopowy*) =5,32
    5,32 to wynagrodzenie brutto ekwiwalentu za 1 dzien urlopu.
    i to za jeden dzien mnozysz przez ilosc dni za które musza Ci zaplacic
    ekwiwalent. Brutto wrzuc do jakiegos kalulatora w necie i bedziesz mial
    netto.
    *wspólczynki urlopwy oscyluje wokól 21. Moze to byc 20,98. Nie chce mi sie
    liczyc dokladnie bo jak widzisz to róznice nie beda wielkie.
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 5. Data: 2002-08-20 16:26:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 20 Aug 2002 17:14:52 +0200, "Evian"
    <m...@c...pl> zakodował:

> [...]
    >*wspólczynki urlopwy oscyluje wokól 21. Moze to byc 20,98. Nie chce mi sie
    >liczyc dokladnie bo jak widzisz to róznice nie beda wielkie.

    Przy liczeniu tak wiele jest "ifów", że taki wzór często będzie daleki
    od rozporządzenia. Np. jeżeli te ostatnie 115 wynika z podwyżki
    podstawy którą pracownik dostał w tym miesiącu - wzór nadaje się do
    kosza. Jeżeli w czasie ostatnich 3 miesięcy pracownik był na urlopie
    lub zwolnieniu - do kosza. Jeżeli następują znaczne wahania części
    zmiennej wynagrodzenia - do kosza. Gdyby to dało się zapisać w
    formacie prostego wzoru to wielu programistów i kadrowych straciłoby
    pracę ;)

    § 6. Wynagrodzenie za czas urlopu wypoczynkowego, zwane dalej
    "wynagrodzeniem urlopowym", ustala się z uwzględnieniem wynagrodzenia
    i innych świadczeń ze stosunku pracy, z wyłączeniem:

    1) jednorazowych lub nieperiodycznych wypłat za spełnienie określonego
    zadania bądź za określone osiągnięcie,

    2) wynagrodzenia za czas gotowości do pracy oraz za czas
    niezawinionego przez pracownika przestoju,

    3) gratyfikacji (nagród) jubileuszowych,

    4) wynagrodzenia za czas urlopu wypoczynkowego, a także za czas innej
    usprawiedliwionej nieobecności w pracy,

    5) ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy,

    6) dodatkowego wynagrodzenia radcy prawnego z tytułu zastępstwa
    sądowego,

    7) wynagrodzenia za czas niezdolności do pracy wskutek choroby lub
    odosobnienia w związku z chorobą zakaźną,

    8) nagród z zakładowego funduszu nagród, należności przysługujących z
    tytułu udziału w zysku lub w nadwyżce bilansowej,

    9) odpraw emerytalnych lub rentowych albo innych odpraw pieniężnych,

    10) wynagrodzenia i odszkodowania przysługującego w razie rozwiązania
    stosunku pracy

    - stosując zasady określone w § 7-11.

    § 7. Składniki wynagrodzenia określone w stawce miesięcznej w stałej
    wysokości uwzględnia się w wynagrodzeniu urlopowym w wysokości
    należnej pracownikowi w miesiącu wykorzystywania urlopu. § 8. 1.
    Składniki wynagrodzenia przysługujące za okresy nie dłuższe niż jeden
    miesiąc, z wyjątkiem określonych w § 7, uwzględnia się przy ustalaniu
    wynagrodzenia urlopowego w łącznej wysokości wypłaconej pracownikowi w
    okresie 3 miesięcy kalendarzowych poprzedzających miesiąc rozpoczęcia
    urlopu.

    2. W przypadkach znacznego wahania wysokości składników wynagrodzenia,
    o których mowa w ust. 1, składniki te mogą być uwzględnione przy
    ustalaniu wynagrodzenia urlopowego w łącznej wysokości wypłaconej
    pracownikowi w okresie nie przekraczającym 12 miesięcy kalendarzowych
    poprzedzających miesiąc rozpoczęcia urlopu.

    3. Wynagrodzenie ustalone według zasad przewidzianych w ust. 1 i 2
    stanowi podstawę wymiaru wynagrodzenia urlopowego, zwaną dalej
    "podstawą wymiaru".

    § 9. 1. Wynagrodzenie urlopowe oblicza się dzieląc podstawę wymiaru
    przez liczbę dni, w czasie których pracownik wykonywał pracę w
    okresie, z którego została ustalona ta podstawa, a następnie mnożąc
    tak ustalone wynagrodzenie za 1 dzień pracy przez liczbę dni pracy,
    jakie by pracownik przepracował w czasie urlopu wypoczynkowego w
    ramach normalnego czasu pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem
    czasu pracy, gdyby w tym czasie nie korzystał z urlopu.

    2. Do liczby dni, w których pracownik wykonywał pracę, określonych w
    ust. 1 wlicza się przepracowane przez pracownika niedziele i święta
    oraz dodatkowe dni wolne od pracy, przewidziane w art. 1291 § 1 i art.
    1292 Kodeksu pracy.

    § 10. W razie zmiany w składnikach wynagrodzenia o których mowa w § 8,
    lub zmiany wysokości takich składników w okresie, z którego ustala się
    podstawę wymiaru, wprowadzonych przed rozpoczęciem przez pracownika
    urlopu wypoczynkowego lub w miesiącu wykorzystywania tego urlopu,
    podstawę wymiaru ustala się ponownie z uwzględnieniem tych zmian.

    § 11. 1. Jeżeli przez cały okres przyjęty do ustalenia podstawy
    wymiaru, poprzedzający miesiąc wykorzystywania urlopu wypoczynkowego,
    lub przez okres krótszy, lecz obejmujący pełny miesiąc kalendarzowy
    lub pełne miesiące kalendarzowe, pracownikowi nie przysługiwało
    wynagrodzenie określone w § 8, przy ustalaniu podstawy wymiaru
    uwzględnia się najbliższe miesiące, za które pracownikowi
    przysługiwało takie wynagrodzenie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775