  • 21. Data: 2009-12-30 22:10:28
    Temat: Re: Jakie dokładnie będą zmiany VAT od stycznia?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    cef pisze:

    > Organ "wiesza" wszystko hurtem, żeby odpowiednio
    > polinkować, a strony mają tekst zmieniający, a nie mają ujednoliconego.
    > Ale nie martw się, do 15 stycznia (pierwsza deklaracja VAT dla
    > niektórych w 2010)
    > zdążą zapodać ten tekst.

    Ale przecie to nie moment deklaracji się liczy, a wystawienia faktury.
    No chyba że zmienili grudzień i mam grudzień też skopany.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2009-12-30 22:44:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Ale przecie to nie moment deklaracji się liczy, a wystawienia faktury.
    > No chyba że zmienili grudzień i mam grudzień też skopany.

    W sumie masz rację - pewnie do końca roku będzie tekst wisiał na stronach
    sejmowych. Chodziło mi bardziej o to, że zasady wg nowej ustawy (ustawa po
    zmianach - a nie rozporządzenie)
    wchodzą w życie od 1 stycznia i obowiązują do rozliczeń za grudzień 2009 -
    może akurat w zakresie faktur
    niczego istotnego nie ma.

  • 23. Data: 2009-12-31 09:45:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 30 Dec 2009, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli strony 3 mają, a Organ nie? Ja już nie rozumiem.

    Przypominam, że w .pl moc urzędową mają "papierowe" wydania dziennika
    ustaw. Forma elektroniczna to w sumie taki ficzer dla wygody, nie ujęty
    NAKAZEM wydawania wraz z "papierem".
    Cytuję:
    http://isap.sejm.gov.pl/
    "ISAP nie jest źródłem prawa.
    [...]
    Kancelaria Sejmu pracuje na materiale ogłoszonym, w zwišzku z czym
    termin ukazywania się na naszej stronie nowych aktów prawnych
    jest zwišzany z datš wydania
    i dostarczenia do KS Dziennika Ustaw".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Jak zamówisz sobie "papierowy" DU to też będziesz miał ;)
    BTW: chyba w sądach wojewódzkich musi być dostępny "papierowy" DU
    do wglądu. No to "idziesz i masz" :] (to taki przyczynek do elektronizacji
    wszystkiego w kraju :) - z p. widzenia urzędników w sumie piąte koło
    u wozu, a że ludzie korzystają... no to miewają... pech :])

    A tak w ramach anegdotek, to jeden z doradców prezydenta Wałęsy (prof.
    Falandysz?) przejechał się właśnie na tym drobiazgu. Chcieli zrobić
    jakąś krzywdę rządowi (chyba Pawlaka?) za pomocą przepisu, zapomnieli
    tylko, że decyzję o wydruku DU musi podpisać premier.

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2010-01-02 16:19:40
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    cef pisze:

    > Oj, chyba mi się mózg właśnie przegrzał :-)...i też nie pobrałem stamtąd.
    > Data publikacji 28 grudnia, więc może jeszcze pracują nad tekstem
    > ujednoliconym.
    > Jak już komuś chce się bardzo czytać rozporządzenie zmieniające, to jest
    > na abc i na inforze.

    Zakładając, że to jest to:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2009/1760.htm
    to jak z tego wynika brak zwolnienia z VAT na usługi szkoleniowe z
    zakresu szkolenia kierowców? Ja już nie rozumiem tego prawa ;( Jak to
    rozgryźć?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 25. Data: 2010-01-09 02:54:21
    Temat: Elektroniczny DU, bylo: Jakie dokładnie...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 31 Dec 2009, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Przypominam, że w .pl moc urzędową mają "papierowe" wydania dziennika
    > ustaw.

    No, i nikt mnie nie obtentegował ;)

    A tu - suprize, suprize:

    http://www.rcl.gov.pl/

    http://dokumenty.rcl.gov.pl/DziennikUstaw

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2010-01-11 12:48:33
    Temat: Re: Elektroniczny DU, bylo: Jakie dokładnie...
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Sat, 9 Jan 2010 03:54:21 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > No, i nikt mnie nie obtentegował ;)
    >
    > A tu - suprize, suprize:
    >
    > http://www.rcl.gov.pl/
    > http://dokumenty.rcl.gov.pl/DziennikUstaw

    Ale generalnie, to w tych DU są same spisy treści tylko (1, 2 strony).

  • 27. Data: 2010-01-11 12:50:59
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 11 Jan 2010 13:48:33 +0100, Herald napisał(a):

    > Ale generalnie, to w tych DU są same spisy treści tylko (1, 2 strony).

    Dobra, trzeba wskoczyć w pozycje i dopiero później wskakiwać w poszczególne
    DU ;)