  • Data: 2007-10-22 20:14:08
    Temat: Re: Etat po DG
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    > Więc przeciwnie - nie może podpisać oświadczenia o dawaniu zakładowi
    > pracy prawa do jakichkolwiek odliczeń "kwoty wolnej".

    Podepnę się do wątku z takim pytaniem - w oświadczeniu PIT-2 jest
    "nie osiągam dochodów, od których jestem obowiązany opłacać w ciągu
    roku podatkowego zaliczki". Jeśli DG ma charakter sezonowy, przez
    większą część roku niewiele się dzieje i osiąga straty, a dopiero
    pod koniec roku (grudzień lub 4. kwartał) osiąga zysk, to obowiązku
    opłacania zaliczek nie ma (dochód rozliczany w PIT-36 za cały rok).
    Czy dobrze rozumiem, że w takiej sytuacji można złożyć oświadczenie
    PIT-2 (pamiętając tylko, by poinformować zakład pracy o zmianie
    stanu faktycznego, gdyby pojawił się niespodziewany zysk i pierwsza
    zaliczka)? Czy to jednak zbyt ryzykowna interpretacja?

    Marek