  • 1. Data: 2008-07-20 14:58:21
    Temat: Ewidencja przebiegu pojazdu a VAT
    Od: Turbulizator <t...@g...pl>

    Witam, mam takie pytanie, prowadze DG wykorzystuje samochód prywatny do
    celów DG. Jestem Vatowcem. Prowadzę ewidencję przebiegu pojazdu, gdzie
    oprócz kilometrów, wpisuję koszty eksploatacji- paliwo brutto, naprawy,
    części, przeglądy netto.
    Do KPIR wpisuję każdego miesiąca dowodem wewnętrznym koszty wynikające z
    ewidencji przebiegu pojazdu do wysokości przejechanych kilometrów.

    W ewidencji zakupów VAT nie wpisuję paliwa, ponieważ nie mogę odliczyć
    od niego podatku, wpisuję za to naprawy, części i przeglądy.

    i teraz pytania:

    1. Czy podatek Vat z faktur związanych z eksploatacją samochodu mogę
    odliczyć tylko do kwoty wynikającej z kilometrówki?
    2. Czy koszty eksploatacji (oprócz paliwa), bedą w takim razie w
    ewidencji przebiegu pojazdu, ewidencji zakupów VAT, oraz każdy koszt
    jako osobna pozycja w KPIR?
    Coś mi tu nie pasuje, bo tym sposobem w KPIR będą wpisane faktury np. za
    przegląd samochodu, i ta sama faktura będzie uwzględniona w dowodzie
    wewnętrznym wprowadzonym do KPIR na podstawie ewidencji przebiegu
    pojazdu? hmm

    dzięki za pomoc, pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2008-07-20 17:14:06
    Temat: Re: Ewidencja przebiegu pojazdu a VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Turbulizator wrote:
    > i teraz pytania:
    >
    > 1. Czy podatek Vat z faktur związanych z eksploatacją samochodu mogę
    > odliczyć tylko do kwoty wynikającej z kilometrówki?

    Wg mnie możesz odliczyć cały.

    > 2. Czy koszty eksploatacji (oprócz paliwa), bedą w takim razie w
    > ewidencji przebiegu pojazdu, ewidencji zakupów VAT, oraz każdy koszt
    > jako osobna pozycja w KPIR?

    Nie. Będą w ewidencji VAT do celów VAT i
    a w dochodowym w KPiR tylko zbiorczo jako wpis wynikający z limitu
    przebiegu.

> [...]
    > za przegląd samochodu, i ta sama faktura będzie uwzględniona w
    > dowodzie wewnętrznym wprowadzonym do KPIR na podstawie ewidencji

    Nie uwzględniaj w KPiR faktur odrębnie -
    są przecież ujęte w kwocie z kilometrówki.

  • 3. Data: 2008-08-23 19:08:59
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    cef pisze:
    > Wg mnie możesz odliczyć cały.
    na pewno można odliczać vat od części, serwisu samochodu jeśli jest
    ewidencja przebiegu pojazdu (czyli samochód nie jest w środkach trwałych)?

  • 4. Data: 2008-08-23 21:10:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Radek Wroclawski wrote:
    > na pewno można odliczać vat od części, serwisu samochodu jeśli jest
    > ewidencja przebiegu pojazdu (czyli samochód nie jest w środkach
    > trwałych)?

    A jest jakiś zakaz w przepisach?