  • 1. Data: 2003-09-17 11:25:25
    Temat: Ewidencja zakupów VAT, a faktura od której nie odliczam VAT
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    Witam,

    Kupiłem pewien produkt na fakturę VAT, ale nie chcę skorzystać z
    odliczenia VATu naliczonego.
    1. Czy w takim wypadku nie powinienem wpisywać tej faktury do ewidencji
    zakupów VAT ?
    Jednocześnie wpiszę tę fakturę do KPiR, bo cenę netto chcę potraktować
    jako KUP. 2. Czy nie zostanę posądzony o rozbieżności w prowadzonej
    dokumentacji ?

    BTW: Jestem osobą fizyczną i prowadzę DG, no i jestem płatnikiem VAT. A
    nie chcę odliczać, bo prowadzę eksport usług i stresują mnie kotrole
    VAT wszczynane, gdy wystąpię o zwrot 20 zł polskich.

    P.S. Mam nadzieję, że mój problem (albo "problem") naświeltiłem w jasny
    sposób i nie zmuszę nikogo do wieszczenia, ani wróżenia :)

    Pozdrawiam,
    Michał Bednarz

  • 2. Data: 2003-09-17 11:38:35
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "mb" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie chcę odliczać, bo prowadzę eksport usług i stresują mnie kotrole
    > VAT wszczynane, gdy wystąpię o zwrot 20 zł polskich.

    Nie musisz występować o zwrot, możesz zażyczyć sobie przeniesienie na
    następny miesiąc. Może w końcu sprzedasz coś komuś z VAT-em - będzie jak
    znalazł :-).

    A prawo do odliczenia VAT-u to prawo a nie obowiązek, więc nic się nie
    stanie negatywnego, jeśli nie wykażesz zakupu w rejestrze vat.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-09-17 11:42:37
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Kupiłem pewien produkt na fakturę VAT, ale nie chcę skorzystać z
    > odliczenia VATu naliczonego.
    > 1. Czy w takim wypadku nie powinienem wpisywać tej faktury do ewidencji
    > zakupów VAT ?

    Odliczenie VAT jest prawem a nie obowiazkiem.

    > Jednocześnie wpiszę tę fakturę do KPiR, bo cenę netto chcę potraktować
    > jako KUP.

    Cene netto potraktuj jako skladnika wartosci poczatkowej ST

    2. Czy nie zostanę posądzony o rozbieżności w prowadzonej
    > dokumentacji ?

    Ze nie skorzystales ze swojego prawa? Problemy sa kiedy nie wypelniasz
    obowiazkow.

    > BTW: Jestem osobą fizyczną i prowadzę DG, no i jestem płatnikiem VAT. A
    > nie chcę odliczać, bo prowadzę eksport usług i stresują mnie kotrole
    > VAT wszczynane, gdy wystąpię o zwrot 20 zł polskich.

    Ja co miesiac zadam zwrotu VAT w kwotach znacznie wyzszych. Kontrola
    pzryjdzie raz i pozniej juz nie przychodza. Tylko na zwrot trzeba
    przygotowac 3 kg makulatury.

    Adam

  • 4. Data: 2003-09-17 12:01:52
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "Adamski" <a...@w...pl> wrote in message

    VAT. A

    > Ja co miesiac zadam zwrotu VAT w kwotach znacznie wyzszych. Kontrola
    > pzryjdzie raz i pozniej juz nie przychodza. Tylko na zwrot trzeba
    > przygotowac 3 kg makulatury.

    Jeśli występuję o zwrot VATu, to muszę składać jakieś dodatkowe podanie
    dołączane do deklaracji VAT-7 ?

    Pzdroawaim :)
    Mchiał Bdeanrz

  • 5. Data: 2003-09-17 12:03:07
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Jeśli występuję o zwrot VATu, to muszę składać jakieś dodatkowe podanie
    > dołączane do deklaracji VAT-7 ?

    Moj urzad skarbowy wymaga dodatkowo
    1. oswiadczenie Oświadczam, że podatek VAT wykazany w deklaracji VAT-7 za
    miesiąc kwiecień 2003 roku, jako podatek do zwrotu na rachunek bankowy
    wynika z faktur z których należności zostały w całości uregulowane, oraz ze
    spełniam warunki określone w art. 21 ust 2a ustawy z dnia 8 stycznia 1993
    r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.(nie dotyczy ST)
    2 kopia rejestu VAT z naniesinymi fakturami z ktoruch wystepuje sie o zworot
    razem z data zaplaty (nie dotyczy ST)
    3 kilka faktur (najwiekszych) z tego rejestru z dowodami zaplaty (nie
    dotyczy ST)
    4 Kilka faktur sprzedazy ze stawkami innymi niz 22%
    5 Fakture zakupu ST

    Kilka punktow Ciebie nie dotyczy, ale opisalem calosc czego zadaja "moi"
    urzednicy (zebralo mi sie na pieszczotliwosc)

    Adam

  • 6. Data: 2003-09-17 14:34:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, Adamski wrote:

    >+ > Kupiłem pewien produkt na fakturę VAT, ale nie chcę skorzystać
    >+ > z odliczenia VATu naliczonego.
    [...]
    >+ > Jednocześnie wpiszę tę fakturę do KPiR, bo cenę netto chcę potraktować
    >+ > jako KUP.
    >+
    >+ Cene netto potraktuj jako skladnika wartosci poczatkowej ST

    ??
    On chce mieć KUP, tu i teraz, a nie "kiedyś" jak
    amortyzację zacznie ;)
    Co miałeś na myśli "jako składnika WP ST" ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-09-18 07:39:58
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Co miałeś na myśli "jako składnika WP ST" ?

    Jako skladnik wartosci poczatkowej srotka trwalego. Jezeli nie ma innych
    kosztow z nabycie ST to jako wartosc poczatkowa ST (zwana wartoscia brutto -
    choc to okreslenie moze mylic) Napisalem cos nie tak czy sie czepiasz? ;-)

    Adam

  • 8. Data: 2003-09-18 08:23:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adamski napisał:

> [...]
    > choc to okreslenie moze mylic) Napisalem cos nie tak czy sie czepiasz? ;-)

    A gdzie tam był cos na temat tego że to środek trwały?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-09-18 09:41:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Sep 2003, Adamski wrote:

> [...]
    >+ choc to okreslenie moze mylic) Napisalem cos nie tak czy sie czepiasz? ;-)

    Oczywiście się czepiam ;)
    Konkretnie - tego że pytający wyraźnie pisał, że "chce zaliczyć
    w koszt". Wobec propozycji "zbierania do produkcji ŚT" nawet
    pytanie czy to np. nie był smar jest bezprzedmiotowe :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2003-09-18 10:09:19
    Od: "mb" <m...@w...pl>

    "Maddy" <m...@e...com.pl> napisała

    > A gdzie tam był cos na temat tego że to środek trwały?

    Zgadza się, nie jest to ŚT. Powiedzmy, że kupiłem 10 płyt CD-R, których
    użyję do "produkcji" oprogramowania. Nie chcę odliczać od nich VATu
    (ani przenosić go na następny miesiąc). Z powyższej dyskusji wnoszę, że
    fakturę mogę zaksięgować w KPiR i nie wpisywać jej do ewidencji zakupów
    VAT.

    Michu