  • 1. Data: 2003-09-17 11:22:56
    Temat: samotna matka i podatki
    Od: "qrczak" <q...@p...onet.pl>

    Czy ktoś z Was mógłby się wypowiedzieć w takiej kwestii:
    Matka samotnie wychowuje dziecko, co dotychczas rozliczała skrupulatnie w
    PIT. Czy jeśli zmieni stan cywilny w 2003 roku, to za ten rok też będzie się
    mogła jeszcze rozliczyć z dzieckiem? Czy to nie jest już możliwe?
    Proszę o jakieś informacje, mogą być na priv, może ktoś z Was coś
    przypadkiem wie, albo wyszpera w sieci.

    Z góry bardzo dziękuję
    Qra

  • 2. Data: 2003-09-17 19:01:51
    Temat: Re: samotna matka i podatki
    Od: biga <g...@w...pl>

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 3. Data: 2003-09-17 19:03:19
    Od: biga <g...@w...pl>

> [...]
    > mogła jeszcze rozliczyć z dzieckiem? Czy to nie jest już możliwe?
    > Proszę o jakieś informacje, mogą być na priv, może ktoś z Was coś
    Nie ma takiego warunku aby rodzic pozostawał samotny przez cały rok ale z dniem 31.12
    danego roku podatkowego, powinien nim być. Tyle ja wiem.
    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 4. Data: 2003-09-18 17:02:42
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "biga" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Nie ma takiego warunku aby rodzic pozostawał samotny przez cały rok ale z
    dniem 31.12 danego roku podatkowego, powinien nim być. Tyle ja wiem.

    A podstawa prawna dla tego "31.12" ?

    Karol

  • 5. Data: 2003-09-19 07:47:19
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Karol napisał:

    > Użytkownik "biga" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > się

    > dniem 31.12 danego roku podatkowego, powinien nim być. Tyle ja wiem.
    >
    > A podstawa prawna dla tego "31.12" ?

    Nie ma takowej więc sie nie doczekamy.
    Samotnym rodzicem wystarczy byc jeden dzien w roku żeby miec prawo do
    rozliczania się wspólnie z dzieckiem.
    I to obojętnie jaki dzień. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-09-20 08:25:22
    Temat: Re: Re: samotna matka i podatki
    Od: biga <g...@w...pl>

    > Nie ma takowej więc sie nie doczekamy.
    > Samotnym rodzicem wystarczy byc jeden dzien w roku żeby miec prawo do
    > rozliczania się wspólnie z dzieckiem.
    > I to obojętnie jaki dzień. :-)
    > Maddy

    A jaką podstawę prawną ma wiedza, którą Ty podajesz? Przyznam, ze nie podam żadnej
    podstawy oprócz interpretacji US niestety nie na piśmie. Dla mnie takie rozwiązanie
    dyktuje zdrowy rozsadek ale nie musi być on zgodny z tymże ustawodawcy :-)

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 7. Data: 2003-09-20 09:45:01
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    > A jaką podstawę prawną ma wiedza, którą Ty podajesz? Przyznam, ze nie
    podam żadnej podstawy oprócz interpretacji >US niestety nie na piśmie.

    I wszystko jasne :-))
    Zapytaj sie w innym US.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 8. Data: 2003-09-20 17:47:19
    Temat: Re: Re: Re: samotna matka i podatki
    Od: biga <g...@w...pl>

    > Użytkownik \"biga\" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > podam żadnej podstawy oprócz interpretacji >US niestety nie na piśmie.
> [...]

    Znam zasady tej \"zabawy\", niestety :)

    --
    Post wysłany z portalu finansowego Money.pl <www.money.pl>

  • 9. Data: 2003-09-22 07:09:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2003, biga wrote:

> [...]
    >+ > >>>Matka samotnie wychowuje dziecko, co dotychczas
    >+ > >>>rozliczała skrupulatnie w PIT
    >+ > >>>Czy jeśli zmieni stan cywilny w 2003 roku,[...]
    [...]
> [...]
    >+ > Maddy
    >+
    >+ A jaką podstawę prawną ma wiedza, którą Ty podajesz?

    Moment.
    A jak z:
    +++++++
    4. Od osób samotnie wychowujących w roku podatkowym:
    [...dzieci...]
    -------

    ma dać się wywiesć 31.XII ??
    To ma być "w roku" ?

    >+ Przyznam, ze nie podam żadnej podstawy oprócz interpretacji US
    [...]
    >+ Dla mnie takie rozwiązanie dyktuje zdrowy rozsadek ale nie
    >+ musi być on zgodny z tymże ustawodawcy :-)

    "W roku" rozumiesz jako "stan na 31.XII" ??
    O ile *jakoś* byłbym w stanie przełknąć argumentację "przez
    cały rok"[1] - to w tym że "w roku" oznacza "na koniec roku"
    zdrowego rozsądku nie widzę :(
    [1] Oczywiście przeciw przemiawia jakoś nazywająca się zasada
    (pytać prawników): skoro ustawodawca zapisał dla małżeństw
    "przez cały rok podatkowy" a dwie liniki niżej zapisał
    *inaczej*, to należy domniemywać że miał na myśli
    *co innego*.
    IMHO wniosek Maddy jest prawidłowy, ale ponieważ doradzcą
    nie jestem to na IMHO poprzestanę ;)

    pozdrowienia, Gotfryd