eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiExport do Niemiec-Jakie formalnosci-PROSZE O POMOC!!!!! › Re: Export do Niemiec-Jakie formalnosci-PROSZE O POMOC!!!!!
  • Data: 2004-08-24 22:26:45
    Temat: Re: Export do Niemiec-Jakie formalnosci-PROSZE O POMOC!!!!!
    Od: "K." <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ralf78" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cgfvge$281$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Pierwszy raz w zyciu przymierzam sie do exportu.
    > Chodzi mi o export do niemiec moich produktow a sa to opakowania.
    Znalazlem
    > potencjalnego zainteresowanego ale nie wiem co dalej, a pewnie proste to
    nie
    > jest...
    > Prosze zyczliwe osoby o pomoc od czego zaczac, poza tym dalej bede mial
    > jeszcze kilka spraw i pytan ale narazie prosze o kontakt i najlepiej na
    > priva,

    1. to nie jest eksport tylko sprzedaż wewnątrzwspólnotowa

    2. musisz mieć "NIP-UE" czyli inczej PL********** gdzie gwiazki to Twoj NIP.
    Dostaniesz go w Skarbowym zazwyczaj w ciagu kilku/kilkunastu dni

    3. wystawiasz fakturę na ktorej są dane twojej firmy z Nip-UE i dane klienta
    też z Nip-UE
    Stawka VAT to 0%. Waluta może być PLN lub EUR, jak chcesz.
    Reszta jak w normalnej fakturze czyli:

    tytul: FAKTURA VAT nr
    itd itd

    Aby sie później rozliczyć z fiskusem musisz mieć "dokumenty potwierdzające,
    że towar dojechał do kraju przeznaczenia"

    Sa to zazwyczaj: faktura vat, dokument przewoźnika że dowiózł towar czyli
    np. CMR, i najlepiej oświadczenie klineta że towar dotarł wraz z jego
    podpisem, miejscem, datą i stemplem. To wystarczy na 100%.

    K.