    From: "W.R." <h...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Export uslug
    Date: Thu, 25 Mar 2004 08:13:00 +0100

    Dnia 3/24/04 10:59 PM, dp napisał(a):

    > zaden

    Dokładniej - 0% i to przy spełnieniu pewnych warunków.

    "ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 22 marca 2002 r.w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz
    o podatku akcyzowym
    § 64.
    1. Obniżoną do wysokości 0% stawkę podatku stosuje się do:
    [...]
    2) usług:
    [...]
    c) projektowania budowlanego, technologicznego i urbanistycznego, w
    zakresie rzeczoznawstwa, usług prawniczych świadczonych przez
    notariuszy, adwokatów i radców prawnych,
    [...]
    e) księgowych i innych podobnych usług, jak również usług przetwarzania
    danych i dostarczania informacji,
    [...]
    2. Przepisy ust. 1 pkt 2 lit. b)-h) stosuje się w przypadku, gdy:
    1) usługa jest świadczona na rzecz nierezydentów, nie będących podatnikami,
    2) efekt wykonanej usługi będzie wykorzystywany poza granicą
    Rzeczypospolitej Polskiej,
    3) podatnik posiada dowód, iż należność za wykonaną usługę została
    zapłaconai przekazana na rachunek bankowy podatnika w banku krajowym w
    terminie 90 dni od dnia wykonania usługi."

    A teraz cytat z Leksykonu VAT (J.Zubrzycki) - "Opracowywanie opinii i
    ekspertyz, wycana przedsiębiorstw, doradztwo itp., mieszczą się w
    zakresie rzeczoznawstwa, z zatem przy spełnieniu dodatkowych warunków
    określonych powyżej [chodzi o par. 64 ust2 w/w rozporządzenia - WR], w
    tym przypadku również ma zastosowanie 'zerowa' stawka podatku od towarów
    i usług".

    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski