  • 11. Data: 2003-01-07 15:09:56
    Temat: Re: F-ra VAT bez podpisu wystawcy...
    Od: Kocki <a...@a...pl>

    > moge?
    >
    > Czesc Kocki,
    > Od IPartners mam radiolinie i serwer SMTP i dostaje tylko faktury w wersji
    > elektronicznej (wchodze na strone, loguje sie, drukuje sobie i mam :). Ty
    > robisz prawie to samo co oni, wiec... poszukam na co sie powolywali
    > wprowadzajac taka mozliwosc.

    Zaczyna mi sie to podobac. Zeby jeszcze nie bylo koniecznosci mania
    faktur na papierze, a np. wystarczyly pliczki pdf zarchiwizowane na
    plytce, mozna by sporo lasow uratowac :).

    Kocki

  • 12. Data: 2003-01-07 18:59:47
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 7 Jan 2003 16:01:43 +0100, Sławomir Dąbrowski
    <s...@s...pl> zakodował:

    >Lepiej wymień jak najszybciej tekst rozporządzenia na aktualny.

    "Tekst ujednolicony po zmianie z 20 wrze?nia 2002 r. Stan prawny na 1
    paĽdziernika 2002 roku" i już nie aktualny? :(
    Chora kraj

    Zmienily sie tylko wykazy, czy cos jeszcze?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 13. Data: 2003-01-07 19:14:26
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Podstawą prawną jest art. 36 ust 2 rozporządzenia wykonawczego do vat, w
    > którego m.in. punkcie 3 jest napisane kiedy można wystawiać takie faktury:
    > "nabywcom na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii elektrycznej
    > cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    > radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 105 i poz 125-128
    > załącznika nr 3 do ustawy". Twoja działalność to poz. 121 tego załącznika.

    Ciekaw jestem czy w związku z powyższym TPSA zacznie podpisywać
    faktury za SDI.
    Jakoś bardzo w to wątpię :-))

    Pix

  • 14. Data: 2003-01-08 08:26:43
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik pix <p...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:avf8tg$lkq$...@n...tpi.pl...

    > Ciekaw jestem czy w związku z powyższym TPSA zacznie podpisywać
    > faktury za SDI.
    > Jakoś bardzo w to wątpię :-))

    Można to ropatrzyć na dwa sposoby: albo działalność prowiderska może być
    traktowana jako usługi telekomunikacyjne (w PKwiu 64.20 są zawarte "usługi
    transmisji danych"), albo biorąc przepis literalnie - jak jest sdi to i jest
    telefon a więc dany nabywca zakupuje usługi telefoniczne (czytaj
    telekomunikacyjne), a więc warunek jest spełniony cokolwiek jeszcze byśmy w
    tą fakturę nie wstawili - szwarc, mydło czy powidło.

  • 15. Data: 2003-01-08 08:28:46
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:q...@4...com..
    .
> [...]
    > paĽdziernika 2002 roku" i już nie aktualny? :(
    > Chora kraj
    >
    > Zmienily sie tylko wykazy, czy cos jeszcze?

    Dla mnie praktycznie nic, ale nie analizowałem przepisów które mnie nie
    dotyczą, lepiej sprawdź Dz.U. 216

  • 16. Data: 2003-01-08 09:42:50
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > telekomunikacyjne), a więc warunek jest spełniony cokolwiek jeszcze byśmy
    > w tą fakturę nie wstawili - szwarc, mydło czy powidło.

    No fakt!
    Zwłaszcza drugi sposób wydaje się być dosyć obiecujący, gdyż w pewnych
    przypadkach może pozwolić na pozbycie się tych nieszczęsnych podpisów.
    Jakoś dotąd nie zwróciłem na to uwagi :-)
    Nie wiem czy mi coś nie umknęło, ale nie znalazłem też bezpośredniego
    związku między powyższym, a obowiązkiem podania na fakturze PKWiU.

    pozd.Pix

  • 17. Data: 2003-01-08 10:12:30
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    > Nie wiem czy mi coś nie umknęło, ale nie znalazłem też bezpośredniego
    > związku między powyższym, a obowiązkiem podania na fakturze PKWiU.

    Obowiązek podawania Pkwiu i związane z tym tabele to jedno a podpisy to
    całkiem co innego. A powoływanie się w przepisie o podpisie (ale ładnie
    wyszło:) na pozycje tabeli wynika wg mnie z tego, że tak jest bardziej
    czadersko. We wszystkich ustawach podatkowych odnośniki do innych artykułów
    często nanizane jeden za drugim jak paciorki w różańcu występują baaardzo
    często i baardzo często jest to całkiem niepotrzebna komplikacja tekstu. No
    ale taka ustawa wygląda bardziej "profesjonalnie" jak zamiast napisać
    "usługi szambiarsko-kominiarskie objęte są tym i tym" jest napisane "usługi
    określone w paragrafie x ust. y pkt z za wyjątkiem okrślonych w paragrafie a
    ust b pkt c litera d tiret drugi zdanie trzecie po pierwszym przecinku z
    wyłączeniem określonych w zdaniu trzecim po drugim przecinku..."

  • 18. Data: 2003-01-08 18:29:36
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Obowiązek podawania Pkwiu i związane z tym tabele to jedno a podpisy to
    > całkiem co innego.

    Ano.
    Myślałem o takiej sytuacji:
    świadczę usługę "A", która jest u. telekomunikacyjną w związku z czym
    faktura
    nie jest ozdobiona podpisami. Jednak na fakturze nie wypisuję PKWiU i przez
    to brak bezpośredniej informacji, że "A" to akurat u.telekom.
    Zastanawiam się czy w takim przypadku jest się do czego przyczepić, bo niby
    z jednej strony faktura spełnia wymogi, ale z drugiej to z niej samej nie
    wynika iż może mieć taką właśnie postać bez podpisów.

    > A powoływanie się w przepisie o podpisie (ale ładnie
    > wyszło:)
    (..)
> [...]
    > ust b pkt c litera d tiret drugi zdanie trzecie po pierwszym przecinku z
    > wyłączeniem określonych w zdaniu trzecim po drugim przecinku..."

    Usługi szambiarsko-kominiarskie to byłoby stanowczo zbyt proste!
    A tak jest przynajmniej nadzieja, ze skołowany podatnik w końcu się w tym
    pogubi i będzie go można gdzieś "przyszpilić" ;-)

    pozd.Pix