  • 1. Data: 2006-03-25 00:44:17
    Temat: FISKUS
    Od: "Artur" <g...@w...pl>

    mam pytanko: jezeli skladam zeznanie podatkowe i mam 1zl niedoplaty, to
    musze to doplacac?? gdzies slyszalem ze jest jakas wartosc graniczna ktora
    wynosi wlasnie 1 zl.

  • 2. Data: 2006-03-27 19:44:40
    Temat: Re: FISKUS
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Artur wrote:
    > mam pytanko: jezeli skladam zeznanie podatkowe i mam 1zl niedoplaty, to
    > musze to doplacac?? gdzies slyszalem ze jest jakas wartosc graniczna ktora
    > wynosi wlasnie 1 zl.

    Musisz.
    Wartość graniczna wynosi 0 :)

  • 3. Data: 2006-03-27 20:15:55
    Od: tarcamion <t...@l...tlen.pl>

    Artur napisał(a):
    > mam pytanko: jezeli skladam zeznanie podatkowe i mam 1zl niedoplaty, to
    > musze to doplacac?? gdzies slyszalem ze jest jakas wartosc graniczna ktora
    > wynosi wlasnie 1 zl.

    Pomyśl, że 5 000 000 ludzi ma 1 zł. Ile to pieniędzy...

  • 4. Data: 2006-03-28 12:47:52
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "Artur" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > mam pytanko: jezeli skladam zeznanie podatkowe i mam 1zl niedoplaty, to
    > musze to doplacac?? gdzies slyszalem ze jest jakas wartosc graniczna
    ktora
    > wynosi wlasnie 1 zl.

    Dowiedz się u fiskusa bo ja mam wieści że to jest 2zł (przy podatkach).

  • 5. Data: 2006-03-28 13:46:09
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jano wrote:
    > Użytkownik "Artur" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    > ktora
    >>

    > Dowiedz się u fiskusa bo ja mam wieści że to jest 2zł (przy podatkach).

    Ale nie przy PIT

  • 6. Data: 2006-03-28 17:47:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Mar 2006, Jano wrote:

    > Dowiedz się u fiskusa bo ja mam wieści że to jest 2zł (przy podatkach).

    To jest bliżej 8 zł *odsetek*, 2 zł było dawniej :)
    Dokładniej AFAIK działa tak:
    - jak podatnik nie zapłaci, to nie tragedia, bo karalne jest
    "uporczywe niepłacenie" (jakby US go wezwał do wpłacenia tej
    złotówki i WTEDY by nie zapłacił....)
    - a odsetki nie rosną

    +++ Ordynacja +++
    Art. 54.
    § 1. Odsetek za zwłokę nie nalicza się:
    [...]
    5) od zaległości z tytułu podatków stanowiących dochody budżetu
    państwa, jeżeli wysokość odsetek nie przekraczałaby trzykrotności
    wartości opłaty dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską" za
    polecenie przesyłki listowej,
    [...]

    Więc jak odsetki za 5 lat nie przekroczą tych 8 zł to musiałby być
    bardzo nudzący się urzędnik żeby posłać polecony za 8,80 domagając
    się wpłaty.
    Pasuje ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-03-28 17:49:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 28 Mar 2006, witek wrote:

    > Ale nie przy PIT

    Przejdźmy do konkretów - gdzie "nie przy PIT" jest zdefiniowana podstawa
    prawna ? (a później przymierzymy ją do PIT :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2006-03-30 10:27:24
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 28 Mar 2006 19:47:01 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Więc jak odsetki za 5 lat nie przekroczą tych 8 zł to musiałby być
    >bardzo nudzący się urzędnik żeby posłać polecony za 8,80 domagając

    8,80? Co ma 8,80 do trzykrotnej oplaty dodatkowej za polecenie?

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 9. Data: 2006-03-31 14:09:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 30 Mar 2006, WAM wrote:

    > 8,80? Co ma 8,80 do trzykrotnej oplaty dodatkowej za polecenie?

    Nic. To jest cena za polecony ze zwrotką, którą każdy wysyłający
    taki list musi zapłacić - niezależnie czy ja ci poślę, czy pośle
    ci sąd czy US... :> (sądy i inne instytucje zatrudniają własnych
    "umyślnych", taniej wychodzi!)
    Więc TEORETYCZNIE przy niedopłacenie 4 zł US może ci posłać wezwanie
    za które zapłaci 8,80 - paru redaktorów od wyśmiewania będzie miało
    używanie mając dowód na piśmie.... :)
    Po wezwaniu IMHO już żartów nie ma i trzeba zapłacić, bo będzie
    "uchylanie się"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2006-04-02 18:25:52
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 31 Mar 2006 16:09:16 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >taki list musi zapłacić - niezależnie czy ja ci poślę, czy pośle
    >ci sąd czy US... :> (sądy i inne instytucje zatrudniają własnych
    Z cennika Poczty Polskiej: "Traktowanie przesyłki listowej jako
    poleconej 2.20 zł"

    Wiec do 3 x 2,20 = 6,60 - zgoda - nie nalicza sie odsetek.
    Ale powyzej 6,60 (a wiec rowniez w zakresie 6,61 - 8,80) odsetki sie
    nalicza i widzimisie urzednika chyba nie ma tu nic do rzeczy? Czy to
    nie jest jego obowiazek aby odsetki naliczyc? Czy urzednik ma prawo
    uszczuplic budzet panstwa o odsetki, ktore wg ordynacji sie naleza?

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl