    From: r...@o...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: FV i 2 miejsca prowadzenie dzialanosci
    Date: Wed, 9 Jul 2008 01:34:00 -0700 (PDT)

    Sprawa wyglada tak, że o ile stare interpretacj US-ow byly dosyc
    liberalne,
    o tyle nowe interpretacje MF wyraznie wskazuja ze podatnik VAT
    powinien
    na fakturach umieszczac swoj adres zamieszkania.

    Osobiscie mam tylko watpliwosci co do tego, czy adres zamieszkania
    mozna
    mieszac z firma(czyli np Zegarmistrz - Jan Kapusta) przedsiebiorcy w
    przypadku gdy dzialalnosc jest wykonywana pod innym adresem.
    Ale ze firma przedsiebiorcy jest przydomkiem wlasnie przedsiebiorcy a
    nie przedsiebiorstwa, przedsiebiorca jest jednoczesnie podatnikiem
    VAT,
    a adresem przedsiebiorcy i podatnika jest jego adres zamieszkania, do
    tego firma zawiera imie i nazwisko wymagane na fakturze - to chyba nie
    ma z tym problemu?

    A dodatkowo podanie firmy na fakturze zakupowej wskazuje na
    gospodarczy cel zakupu, wiec informuje sprzedawce ze to nie jest
    zakup konsumencki.

    Wiec chyba powinno grac, co myslicie?
    (nie wiem czemu mam watpliwosci, ale ze wszyscy dookola wpisuja firme
    + adres przesiebiorstwa to moze firma + adres zamieszkania nie jest
    ok :) )