  • 31. Data: 2008-07-14 10:58:02
    Temat: Re: FV i 2 miejsca prowadzenie dzialanosci
    Od: r...@o...pl

    Samo sie dopowiedzialo :)

    W nowelizacji ustawy o swobodzie dodali w art. 10 mozliwosc ubiegania
    sie w wiazace interpretacje
    odnosnie wszytskiego. I mamy tam:

    4. Wniosek o wydanie interpretacji zawiera również:
    "1) *firmę przedsiębiorcy*;
    2) oznaczenie siedziby i adresu albo *miejsca zamieszkania i adresu
    przedsiębiorcy*;
    3) numer identyfikacji podatkowej (NIP);
    4) numer w rejestrze przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym
    albo w Ewidencji Działalności Gospodarczej;
    5) adres do korespondencji w przypadku, gdy jest on inny niż adres
    siedziby albo adres zamieszkania przedsiębiorcy."

    Chyba pierwszy raz widze to tak spojnie zapisane.

  • 32. Data: 2008-07-15 07:56:59
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Fickman pisze:
    > czy majac 2 miejsca prowadzenia dzialanosci (głowne i dodatkowe) moge
    > wystawiac fv z adresem z miejsca dodatkowego bez podawania adresu miejsca
    > glownego? a otrzymywac fv na dane z miejsca glowengo.
    > dzialanosc jednoosobowa.
    > dzialanosc zarejestrowana w domu, rozszerzyla sie o magazyn. wolabym uniknac
    > podawania swojego moejsca zamieszaknai na fv

    ja sie na ten przyklad po roku dowiedzialam, ze nawet jesli firma jest
    zarejestrowana pod innym adresem niz adres zameldowania, nalezy wystawic
    fakture z adresem zgloszonym w vat-r (w moim przypadku adres zameldowania)

  • 33. Data: 2008-07-15 08:05:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Ania pisze:

    > ja sie na ten przyklad po roku dowiedzialam, ze nawet jesli firma jest
    > zarejestrowana pod innym adresem niz adres zameldowania, nalezy wystawic
    > fakture z adresem zgloszonym w vat-r (w moim przypadku adres zameldowania)

    W VAT-R nie wpisuje się adresu zameldowania, nawet nie ma takiego pola.

    L.

  • 34. Data: 2008-07-15 08:18:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008, Ania wrote:

    > ja sie na ten przyklad po roku dowiedzialam, ze nawet jesli firma jest
    > zarejestrowana pod innym adresem niz adres zameldowania, nalezy wystawic

    A może zajrzysz jednak do ustawy? ;>
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html

    Nie "firma jest zarejestrowana" a "przedsiębiorstwo prowadzi działalność"
    (albo "zakład się znajduje", jak kto woli). Czyli ze względu na "miejsce
    wykonywania czynnosci opodatkowanych"!

    Art.3

    Rozdziel:
    - podatnika (osobę), rozpoznawaną przez firmę, która ma miejsce zamieszkania
    (i MOŻE tam podlegać pod VAT, o ile dopilnuje podpadnięcia pod ust.2-5)
    - przedsiębiorstwo (zakład), stanowiące materialny zespół... i tak
    dalej, w praktyce stanowiący "miejsce wykonywania czynności".

    > fakture z adresem zgloszonym w vat-r (w moim przypadku adres zameldowania)

    ...już Liwiusz podsumował :)

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2008-07-15 08:43:14
    Od: r...@o...pl

    On 15 Lip, 10:18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > - przedsiębiorstwo (zakład), stanowiące materialny zespół... i tak
    > dalej, w praktyce stanowiący "miejsce wykonywania czynności".

    Ale ale, wlasciwosc naczelnika nie ma nic wspolnego z adresem
    zamieszkania na VAT-R
    i adresem podatnika na fakturach

  • 36. Data: 2008-07-15 20:35:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008, r...@o...pl wrote:

> [...]
    ^^^^^^ ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [...]
    > Ale ale, wlasciwosc naczelnika nie ma nic wspolnego z adresem
    > zamieszkania na VAT-R
    > i adresem podatnika na fakturach

    :O
    Sprawdziłeś? :) (w ustawie, w podanych ustępach,
    konkretnie .2.2, .3.1.b i tak aby nie podpaść pod pozostałe)

    pzdr, Gotfryd

  • 37. Data: 2008-07-15 21:35:06
    Od: r...@o...pl

    On 15 Lip, 22:35, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    >
    > :O
    > Sprawdziłeś? :) (w ustawie, w podanych ustępach,
    > konkretnie .2.2, .3.1.b i tak aby nie podpaść pod pozostałe)

    Nie czaje o czym piszesz :)

    Ja pisze o tym, ze wlasciwosc naczelnika to jedno, a adres podatnika
    to drugie.
    I nawet jesli podpadasz pod innego naczelnika niz bys podpadal
    prowadzac
    dzialalnosc w domu, to adres na fakturach dalej ma byc Twoim adresem,
    a nie adresem przedsiebiorstwa.

  • 38. Data: 2008-07-16 07:19:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Jul 2008, r...@o...pl wrote:

    > Nie czaje o czym piszesz :)

    Ano o tym, że za mało wyciąłem z cytatu ;)
    Uwaga odnosi się do "wlasciwosc naczelnika nie ma nic wspolnego z adresem
    zamieszkania na VAT-R", a nie do f-r.

    > Ja pisze o tym, ze wlasciwosc naczelnika to jedno, a adres podatnika
    > to drugie.

    A ja o tym, że adres podatnika *może* określać właściwość naczelnika.
    I nie jest to jakoś szczególnie trudne do osiągnięcia.
    Ale to wyszło niejako przy okazji i na boku Twojego zastrzeżenia.
    Wszystko przez to, że napisałeś dwa odrębne zastrzeżenia a ja
    ich nie rozłozyłem na części pierwsze :] - bo adres określający
    "właściwego naczelnika" to jedno (można dość łatwo przeorganizować
    na m-ce zamieszkania) a "adres na f-rze" to drugie.
    Do drugiego nie miałem zamiaru wnosić dodatkowych uwag do Twojego
    postu :)

    > I nawet jesli podpadasz pod innego naczelnika niz bys podpadal
    > prowadzac
    > dzialalnosc w domu, to adres na fakturach dalej ma byc Twoim adresem,

    Nie no, temu nie miałem zamiaru zaprzeczyć. Jak napisałem
    (jak zwykle? ;)) zbyt zawikłanie to już się tłumaczę.

    Chciałem się skupić na rozdzieleniu firmy (podatnika) od
    przedsiębiorstwa, bo Ania napisała coś takiego: "jeśli
    firma jest zarejestrowana pod innym adresem niż adres
    zameldowania...".
    Pomijając zameldowanie (jako że dla celów podatkowych praktycznie
    zawsze idzie o zamieszkanie), wyszło że nie kojarzy iż firma
    to osoba (a ściślej określenie osoby), która to osoba jednocześnie
    jest podatnikiem!

    > a nie adresem przedsiebiorstwa.

    O to poszło w pierwszym (moim) poście.
    "adres firmy" to adres przedsiębiorcy, nie adres przedsiębiorstwa.
    A z postu Ani wynikało że chce powiedzieć co innego :)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2008-07-16 07:51:21
    Od: r...@o...pl

    Juz czajnikuje:

    > Ale ale, wlasciwosc naczelnika nie ma nic wspolnego z adresem
    > zamieszkania na VAT-R
    > i adresem podatnika na fakturach

    Czytajac doslownie - to zdanie jest faktycznie bledne, wlasnosc
    naczelnika wynika(nie zawsze)
    z adresu zamieszkania :)

  • 40. Data: 2008-08-18 04:41:22
    Od: "Zephyr" <z...@T...com>

    a ja mam w takim razie pytanie:
    co ma być na pieczatce?
    adres zamieszkania które jest określone jako siedziba czy miejsce
    prowadzenia DG?
    szczerze wolałbym żeby mi do domu nie przyłazili
    i odwrotnie; na fakturze podaje miejsce prowadzenia DG, czyli miejsce
    sprzedaży czy adres siedziby?
    mam zgłoszone 2 miejsca prowDG, adres domowy to siedziba